عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:

هشدار موج سوم کرونا در اصفهان/ افراد دارای بیماری زمینه‌ای دقت کنند

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: گونه جهش یافته کرونا می تواند موج چهارم را در کشور و موج سوم را در اصفهان ایجاد کند و تنها راه مقابله رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

هشدار موج سوم کرونا در اصفهان/ افراد دارای بیماری زمینه‌ای دقت کنند

مینو محرز در حاشیه سفر به اصفهان با اشاره به میزان سرایت بیشتر کرونای انگلیسی اظهار داشت: به همان میزان که سرایت گونه جهش یافته کرونا افزایش یافته است میزان مرگ و میر آن هم بالا می رود.

وی افزود: بعید نیست وارد موج چهارم کرونا شویم و با تعداد زیاد بستری و مرگ و میر همراه خواهد بود.

عضو ستاد ملی مقابله کرونا گفت: تاکنون سه موج قبلی کرونا را در کشور مدیریت کردیم اما این امر به بهای ابتلای زیاد و مرگ و میر بالا بوده است.

وی اضافه کرد: افرادی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند و بیماری زمینه ای دارند در خطر بیشتری قرار دارند و باید احتیاط های لازم را به عمل آورند.

محرز با بیان اینکه توانایی تولید ده ها میلیون واکسن کرونای ایرانی در سایت مجهز و عظیم ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) فراهم است، تصریح کرد: هنوز میزان اثربخشی و عوارض واکسنهای کرونا تزریق شده مشخص نیست و نمی توان با ضرس قاطع اعلام کرد که تزریق واکسن کرونا مانند آنفلوانزا سالانه خواهد بود.

عضو ستاد ملی مقابله کرونا با اشاره به اینکه خوشبختانه در اصفهان برخلاف کشور دو موج را پشت سر گذاشتیم، تاکید کرد: مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که حتی با واکسیناسیون لازم است استفاده ازماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستن مداوم دست ها را به عنوان اصل مهم رعایت کنند تا زمانی که تمام دنیا نسبت به این بیماری واکسینه شود.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها