طرز تهیه رولت سیب زمینی با گوشت ترکی

این غذای خوشمزه که دارای مقدار زیادی پینر پیتزا بوده و بسیار لذیذ است، رولت سیب زمینی نام دارد و طرز تهیه خیلی راحتی دارد.

طرز تهیه رولت سیب زمینی با گوشت ترکی

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده: 400 گرم

فلفل قرمز: یک عدد

فلفل سبز: یک عدد

رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری

نمک فلفل: مقدار کافی

پاپریکا: مقدار کافی

روغن مایع: مقدار کافی

سیب زمینی: 4 عدد

پنیر پیتزا: مقدار کافی

پیاز: یک عدد

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا و برای شروع کار سراغ آماده کردن مواد گوشتی داخل رولت می رویم و برای این منظور یک عدد پیاز را شسته و آن را پوست می کنیم.

سپس با چاقو آن را به صورت ریز خرد می کنیم. داخل یک تابه مقداری روغن مایع می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و وقتی روغن داغ شد، پیازها را در روغن داغ خوب تفت می دهیم تا سبک و نرم شود.

مرحله دوم:

سپس در ادامه کار یک فلفل سبز و یک عدد فلفل قرمز را شسته و آن را خرد می کنیم و داخل تابه پیازها می ریزیم و آنها را کمی تفت می دهیم و سپس 400 گرم گوشت چرخ کرده را داخل تابه می ریزیم و ان را خوب تفت می دهیم و به ان نصف استکان آب جوش اضافه می کنیم و زیر گاز را ملایم می کنیم تا گوشت کاملا بپزد و اب داخل تابه کشیده شود و بخار شود.

سپس یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و مقدار کافی نمک و فلفل و پودر پاپریکا را برای مزه دار شدن غذا به ان اضافه می کنیم و مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم و تفت می دهیم. اکنون مواد میانی غذا اماده است.

مرحله سوم:

در ادامه کار سراغ آماده کردن لایه بیرونی این غذا یعنی سیب زمینی می رویم و برای این منظور، 4 عدد سیب زمینی را شسته و آنها را پوست می کنیم و به صورت ورقه ای و نازک سیب زمینی ها را برش می زنیم.

سپس کف یک سینی فر را کاغذ روغنی می گذاریم و مقداری زیاد پینر پیتزا روی کاغذ روغنی می ریزیم و روی آن را سیب زمینی ورقه شده می گذاریم به طوریکه سیب زمینی ها هم پوشانی داشته باشد.

مجددا روی سطح سیب زمینی را کاملا با پنیر پیتزا پر می کنیم و مقدار کافی نمک و فلفل برای مزه دار شدن روی آنها می ریزیم.سپس سینی را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت 25 دقیقه می گذاریم تا سیب زمینی ها بپزد و پنیر اب شود.

مرحله چهارم:

در ادامه سینی را از فر در آورده و از مواد گوشتی تهیه شده در مراحل قبل روی سیب زمینی ها ی اماده شده، میریزیم و آن را روی سطح سیب زمینی ها پخش می کنیم و روی آن را مقداری پینر پیتزا می ریزیم و سپس شروع به رول کردن سیب زمینی می کنیم و آن را کاملا می پیچیم و رول می کنیم.

سپس برای 3 دقیقه رول سیب زمینی را داخل فر می گذاریم و گریل فر را روشن می کنیم تا روی ان خوش رنگ و طلایی شود.

مرحله پنجم:

سپس وقتی سیب زمینی خوشرنگ شد ن را از فر بیرون اورده و فر را خاموش می کنیم. اکنون رولت سیب زمینی با گوشت چرخ کرده ترکی ما اماده است و ان را در ظرف مناسبی می گذاریم و برای شام همراه با نان می خوریم و یا برای ناهار ان را میل می کنیم. نوش جان

امیدوارم از دستور تهیه این غذای ترکی خوشتان امده باشد و ان را در منزل درست کنید.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها