جنگنده‌های نیروی هوایی تایوان مجددا به پرواز درآمدند

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد، به دنبال مانور بمب‌افکن‌های چینی در نزدیکی جزایر تحت کنترل تایوان در آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی، نیروی هوایی تایوان برای دومین روز متوالی جنگنده‌های خود را به پرواز درآورد.

جنگنده‌های نیروی هوایی تایوان مجددا به پرواز درآمدند

پکن که تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند، در ماه‌های اخیر مانورهای هوایی مکرری را در ضلع جنوب غربی منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان عمدتا در نزدیکی جزایر "پراتاس" برگزار کرده است.

پس از پرواز ۹ فروند جنگنده نیروی هوایی چین در نزدیکی جزایر پراتاس در روز جمعه، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که روز شنبه نیز ۱۱ فروند هواپیمای چینی شامل هشت جنگنده، دو بمب‌افکن اچ-۶ و یک هواپیمای ضد زیردریایی را در نزدیکی این جزایر رهگیری کرده است.

وزارت دفاع تایوان بدون ارائه جزئیات تاکید کرد که نیروهای دریایی چین نیز در این نمایش حضور داشتند.

این وزارتخانه افزود: نیروی هوایی تایوان به جنگنده‌های چینی هشدار داد تا این منطقه را ترک کنند و از سیستم‌های موشکی برای نظارت بر این فعالیت‌ها استفاده کرد.

این در حالی است که چین هنوز درباره فعالیت‌های دو روز اخیر خود هیچ اظهارنظری نکرده است. پکن پیش‌تر گفته بود که چنین مانورهایی پاسخی به "تبانی" میان تایپه و واشنگتن، اصلی‌ترین حامی بین‌المللی و تامین کننده تسلیحاتی تایوان و همچنین اقدامی برای تضمین تمامیت ارضی و حق حاکمیت چین هستند.

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه بار دیگر از پکن درخواست کرد تا فشار نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی خود علیه تایوان را کاهش دهد و با نمایندگان منتخب تایوان وارد مذاکرات معنادار شود.

جزایر پراتاس در بخش بالایی دریای چین جنوبی قرار دارد و چین نیز بر آن ادعای مالکیت دارد.

جنگنده‌های چینی عمدتا روزانه بر فراز ضلع جنوب غربی منطقه دفاع هوایی تایوان پرواز می‌کنند، اگرچه آخرین نمایش آنها در چنین مقیاس بزرگی به تاریخ ۲۴ ژانویه برمی‌گردد که در جریان آن ۱۲ جنگنده چینی شرکت داشتند.

تایوان روز جمعه از تجدید سازمان مقامات امنیتی ارشد خبر داد که شامل انتصاب یک وزیر دفاع جدید که در آمریکا آموزش دیده، می‌باشد. هدف از این اقدام کمک به تقویت مدرن‌سازی ارتش و اقدامات اطلاعاتی در مواجه با افزایش تهدیدات چین است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رضا ی
    0

    اللهما اشغل الکفار بل کفارواین خفاش خوارها و قورباغه خوار ها را از ایران دور کن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها