هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام به افزایش مبتلایان به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در حال افزایش بودن شیوع کرونا در استان خوزستان و کم‌رنگ شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چند هفته اخیر ، استان ایلام را در معرض خطر افزایش ابتلا به کرونا ویروس قرار داده است.

هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام به افزایش مبتلایان به کرونا

دکتر محمد کریمیان اظهار کرد: استان خوزستان به عنوان همسایه جنوبی ایلام متاسفانه وارد پیک بعدی کرونا شده و آمار بیماران در حال افزایش است.

وی گفت: ورود بیمارانی از کشور عراق به استان خوزستان باعث شده که آمار بیماری در این استان افزایش یابد و متاسفانه در این منطقه ویروس جهش یافته انگلیسی در حال شیوع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه در شهرستان دهلران ۲مورد کرونای جهش یافته انگلیسی شامل یک خانم باردار و همسرش ثبت شده است، تصریح کرد: این مادر باردار به دلیل وخامت اوضاع عمومی به مرکز استان اعزام شد و با بارداری ۳۴ هفتگی تحت عمل جراحی سزارین قرار گرفت و حال نوزاد متولد شده مساعد است و این مادر باردار نیز در حال حاضر تحت درمان قرار دارد.

کریمیان ادامه داد: بر اساس نظر و تصمیم دانشگاه علوم پزشکی هر فردی که از مرز بین‌المللی مهران وارد و یا خارج شود، باید تحت انجام تست کرونا قرار گیرد زیرا در حال حاضر کشور عراق بیماری کرونا در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد۲۵۵۸۶نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۶۶۴ نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند.

همچنین در حال حاضر تعداد ۲۶ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد ۲۴۲۵۵مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته اند.

کریمیان با بیان اینکه در هفته اخیر خوشبختانه هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان نداشتیم و باید تمام تمهیدات را در استان به کار گیریم تا وارد پیک بعدی کرونا نشویم، تصریح کرد: در بهمن ماه؛ تعداد ۸۹۷۷مورد نمونه کرونا انجام شده که حاصل اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی در استان بود و همچنین تعداد بستری‌های بهمن‌ماه ۲۳۷مورد بود که نسبت به تعداد ۲۷۳مورد بستری دی‌ماه روندی کاهشی داشته است.

وی با بیان اینکه موارد مثبت در بهمن ماه نیز ۹۶۸ مورد بود که نسبت به آمار ۸۰۲مورد مثبت دیماه روندی افزایشی داشته است، تاکید کرد: در استان ایلام در بهمن ماه تعداد ۷ نفر و در دی ماه 10 نفر به دلیل کرونا جان خود را از دست دادند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها