سرپرست اداره صنعت، معدن وتجارت سلماس:

سالانه ۴۹۴ هزار تن انواع مواد معدنی از معادن سلماس استخراج می شود

سرپرست اداره صنعت، معدن وتجارت سلماس گفت: سالانه ۴۹۴ هزارتن انواع مواد معدنی از معادن سلماس استخراج می شود.

سالانه ۴۹۴ هزار تن انواع مواد معدنی از معادن سلماس استخراج می شود

حسن پاشازاده در تشریح عملکرد ۱۱ ماهه بخشهای مختلف شهرستان افزود: در شهرستان سلماس ۲۰ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر موجود است که سالانه ۴۹۴ هزارتن انواع مواد معدنی از این معادن استخراج می شود و زمینه اشتغال مستقیم را برای ۱۲۰ نفر فراهم ساخته اند، عمده مواد معدنی استخراجی از معادن این شهرستان تراورتن، مرمر، سنگ گچ، سنگ آهن، بازالت و شن و ماسه است.

وی با اشاره به صدور جواز تاسیس در حوزه صنایع شهرستان افزود: طی ۱۱ ماهه نخست امسال در حوزه صنایع ۱۸ فقره جواز تأسیس و ۳ فقره پروانه بهره برداری صادر شده است که در حال حاضر ۱۱۰ واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۲۱۱ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۲۱۲۳ نفر در حال فعالیت هستند.

پاشازاده بیان کرد: همچنین ۹۳ طرح صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۲۲۶۱ میلیارد ریال در حال اجرا است که با راه اندای این واحدها برای ۱۷۷۳نفر زمینه شغلی ایجاد خواهد شد.

سرپرست اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۵۷ فقره پروانه کسب برای واحدهای صنفی صادر شده است که با صدور این پروانه ها زمینه اشتغال برای ۲۱۴۲ نفر فراهم شد.

پاشازاده خاطر نشان کرد: در ۱۱ ماهه نخست سال جاری ۵۴۹۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی، خدماتی، توزیعی و عملکرد سطح بازار به عمل آمده منجر به تشکیل ۵۳۰ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال شد که جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

وی ضمن اشاره به عملکرد واحدهای نانوایی سلماس گفت: از ابتدای سال ۱۴۲۰ مورد بازرسی از واحدهای پخت نان انجام و ۱۴۷ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از یک میلیارد و ۷۵۷ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها