تاکید هنیه بر ۴ اصل برای مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در جریان مشارکت در کنفرانس عربی

تاکید هنیه بر ۴ اصل برای مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

اسماعیل هنیه تصریح کرد که اولین اصل مقاومت فراگیر با تمامی شیوه‌های آن است که یکی از اشکال آن مقاومت سیاسی و مردمی برای مقابله با عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی است.

وی اظهار داشت که این کنفرانس بیانگر مقاومتی است که ما بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم.

اسماعیل هنیه افزود که اصل دوم که باید برای آن تلاش کرد، توافق بر سر یک برنامه سیاسی خارج از چارچوب اسلو و گذر از ۳ دهه گذشته است که با کنفرانس مادرید آغاز شد و این برنامه سیاسی باید مبتنی بر پایبندی به اصول ملی، تاکید بر نامشروع بودن دشمن صهیونیستی و ایجاد پیوند بین عمل سیاسی هدفمند و مقاومت فراگیر باشد که مقابله با عادی سازی روابط در راس اولویت‌های آن قرار داشته باشد.

وی تاکید کرد که تلاش برای بازیابی و تحقق وحدت ملی سومین اصل است.

هنیه تصریح کرد که جنبش متبوعش به تمامی تفاهمات حاصل شده در قاهره و تلاش با برادران خود در جنبش فتح و دیگر گروه های فلسطینی برای برگزاری موفقیت آمیز انتخابات شورای قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی پایبند است.

اسماعیل هنیه خاطر نشان کرد که این انتخابات با مرجعیتی سیاسی مبتنی بر سند وفاق ملی و نتایج نشست رهبران گروه های فلسطینی در بیروت و رام الله برگزار خواهد شد و این هیچ ارتباطی به معاهده اسلو ندارد.

وی افزود که چهارمین اصل، تقویت شراکت با تمامی طیف های امت است، زیرا خطرات جاری تنها مربوط به مسئله فلسطین نیست بلکه کل امت و منطقه را هدف قرار داده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هنیه در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت که نشانه‌های مربوط به روند عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی بیانگر اوج نفوذ این رژیم در میان برخی نخبگان در منطقه است و مسئله خطرناک این است که این اقدامات در راستای بازترسیم نقشه منطقه و گنجاندن دشمن صهیونیستی در آن انجام می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد که حماس به پیشبرد پروژه مقاومت مبتنی بر پایان اشغالگری، آزادسازی سرزمین فلسطین از رود اردن تا دریای مدیترانه و مخالفت با هرگونه سازش سیاسی به ضرر ملت فلسطین و حقوق و سرزمین آن به ویژه حق بازگشت ادامه خواهد داد.

هنیه در پایان از برگزار کنندگان این کنگره و تمامی شرکت کنندگان در آن تقدیر و تشکر کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمد حسنی
    0

    جان انسانها مهم نیست! اهداف و امیال شخصی و سیاسی مطرح است

  • ناشناس
    0

    هنیه چقدر نورانی شده خبریه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها