عضو ستاد مبارزه با کرونا در گفتگو با خبر فوری:

واکسن ایرانی می زنم، نه روسی/ عید امسال با پارسال فرقی ندارد، برایش برنامه نریزید/ شاید از تابستان زندگی عادی شود

عضو ستاد مبارزه با کرونا از مردم کشورمان خواست تا عید نوروز پیشرو همچون عید سال جاری در خانه بمانند.

واکسن ایرانی می زنم، نه روسی/ عید امسال با پارسال فرقی ندارد، برایش برنامه نریزید/ شاید از تابستان زندگی عادی شود

امید ملایی- ویروس کرونا هر روز چهره تازه ای به خود می گیرد و با آنکه واکسن آن آمده و کشورهای مختلف یکی یکی روند واکسیناسیون را آغاز می کنند، اما ظاهرا شرایط بنای عادی شدن ندارد. این موجود زنده کوچک که زندگی اش را احتمالا از چین شروع کرده و حالا کل حجمی که دارد به قدر یک قوطی نوشابه است، سبک زندگی در کره خاکی را عوض کرده و ایران هم مستثنی نبوده است. در یک سالگی علنی شدن حضورش در ایران، با یکی از چهره های برتر پزشکی-رسانه ای در این بازه زمانی گفتگو کردیم، دکتر مینو محرز که به صراحت در اظهارنظرهایش معروف است، همچنان نگران حضور این کرونا در کشور است به ویژه آنکه حالا با ورژنی از آن روبه رو هستیم که واگیری بسیار سریعی دارد. در عین حال این متخصص بیماری های عفونی نسبت به کارآمدی واکسن به ویژه نوع ایرانی آن خوش بین است.

دکتر محرز میهمان بخش زنده صفحه اینستاگرام خبر فوری بود. او در پاسخ به این سوال که آیا همچنان واکسن روسی نخواهد زد، گفت: نه! می خواهم واکسن ایرانی را که خودمان روی آن کنترل داریم و بر اساس قواعد بین المللی پیش می رود، بزنم.

او که تاکید دارد به واکسن ایرانی خیلی خوش بین است، می گوید: واکسن ایرانی برکت را امتحان کردیم و روی ویروس انگلیسی هم موثر است.

او گفت: کسانی که واکسن می زنند احتمالا تا یکسال واکسینه می‌شوند اما هنوز این میزان زمان قطعی نیست.

محرز در بخش دیگری از این گفتگو بیان کرد: احتمالا ۴۰درصد مردم ایران کرونا گرفته‌اند اما این میزان هنوز دقیق نیست. تا خرداد سال آینده بخش زیادی از مردم کشور واکسن ایرانی می‌زنند و از خرداد به بعد شرایط عادی تر خواهد شد.

عضو ستاد مبارزه با کرونا درباره راه های پیشگیری از ابتلا به ویروس انگلیسی هم گفت: در مورد ویروس کرونای انگلیسی عوامل پیشگیری متفاوت با کرونای معمولی نیست و هنوز ثابت نشده که کرونای انگلیسی بیشتر کودکان را درگیر می‌کند.

از او درباره بازیگری که شایعه شده در آمریکا واکسن فایزر زده نیز پرسیدیم. محرز گفت: رفتن به یک کشور دیگر برای زدن واکسن فایزر بیشتر ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.

محرز همچنین نگران عید نوروز است و تاکید کرد: هیچگونه برنامه ریزی ای برای عید نوروز نکنید. شرایط مثل پارسال است. در منزل بمانید و به دیدن کسی نروید، به ویژه اینکه ویروس کنونی قدرت انتقال بیشتری دارد.

گفتگوی خبر فوری با دکتر مینو محرز را ببینید.

1

حجم ویدیو: 90.54M | مدت زمان ویدیو: 00:38:19 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 34
  • ناصر
    0

    این خانم با اظهار تظر های غیر متعارف میخواهد مثل هنر پیشه ها معروف شودواکسن روس را کل جهان مصرف میکندشما که دانشمند تشریف دارید چرا نتوانستی واکسن ایرانی زود تر بسازید

  • A
    0

    این خانم خودش هم نمیفهمه عیسایی است یاموسایی، استقلال وثبات فکری وتصمیم نداره چطورمی توانداظهارنظرعلمی کندالبته خودشان محوراصلی سهام داروسازی داره؟!!!

  • ....
    0

    واقعاً امسال هم نباید سفر انجام بشه ، پارسال سفر نبود چون کرونا بود خب امسال هم کرونا هست اونم با شیوع بیشتر . پس مسافرت باشه برای وقتی که ۷۰٪ جامعه واکسینه شده باشند . انشاالله.

  • ح ا
    0

    رحمت به شیرت خانم دکتر خدا عمر طولانی بهت بده

  • مورچه
    0

    زیاد جدی نگیریدفقط یک پیام بازرگانی ست

  • دن کیشوت
    0

    این پیرزنه اگر شرف داره اجازه بده مردم برن توی خونه اش رو ببینند، اگه یک کالای ایرانی توش پیدا کردن اونوقت درسته

    نظرات شما -
    • مهربانو
      0

      هموطن گرامی لطفا از کلمات بهتری استفاده کنید ایا شما به مادرتان هم میگوئید پیرزن ؟درضمن خانم دکتر محرز یکی از بزرگان علمی ایران هستند وما به وجود همچین بانوانی افتخار میکنیم .

  • یکی از مردم
    0

    از اسفند پارسال نه مهمونی رفتیم نه سفر نه پارک نه تفریح دیگه...ولی من یکی دیگه خسته شدم هرچی بشه آمار بالا بره دیگه تو خونه نمیمونم هم مهمونی میرم هم مسافرت....شما هم بچسبید به این ویروس دوست داشتنیتون که خیلی از نابودی نجاتتون داد!!!!!!

    نظرات شما -
    • ....
      0

      یه جوری حرف میزنی که انگار طلب کاری . میخوای بری مهمونی ؟ که بری چی بگی ؟ که چی کار کنی ؟ تو خونه خودت جات نمیشه ؟ از کجا معلوم صاحب خونه راضیه که تو بری خونش ؟ مسافرت بری ؟ از خونه خودت بیزاری ؟ میخوای هر جایی باشی جز خونه خودت ؟ که چی ؟ کادر بهداشت و درمان دل ندارن ؟ نباید هوای اونا هم داشته باشیم ؟

    • به ....
      0

      به تو ربطی نداره

    • ناشناس
      0

      حالا خودت هیچی مردم که جون خودشون و خانواده شون براشون مهمه چه گناهی کردن از شما یا یکی از همونایی که ویروس از شما بهشون منتقل شده کرونا بگیرن؟!

  • محمد
    0

    البته ربطی به شرکت تحت مدیریتش که قراره واکسن بسازه نداره.......خانم دکتر میخای واکسن بزن میخای نزن ......

  • سعید
    0

    مینو خانم فعلا لفتش بده... واکسن نزن... شاید فرجی بشه و واکسن فایزر یا مودرنا یا معتبر بزنی....

  • علی
    0

    این بنده خدا بهتره به یه روانپزشک مراجعه کنه . فقط کافیه مصاحبه های قبلیشو بخونید. هرجای دنیا بود علاوه بر ابطال پروانه طبابت به تیمارستان معرفی میشد. زیاد توجه نکنید بهش

  • محمد
    0

    این یارو همون موقع که گفت قرنطینه مال قرون وسطی هست، مشخص شد هیچی حالیش نیست.

  • FARID
    0

    این تبلیغی که گذاشتید یعنی چی یعنی اینکه ما هم بریم بزنیم ؟

  • علی
    0

    مینو اول راستش رو میگفت بعد انگار تهدید شد شروع کردبه دروغ گفتن وهم گام شد با سیاسیون بخدا اگه کرونا بره اول ایران بعد روسیه بعد چین عزا میگیرن

  • حسنی
    0

    خانم دکتر خسته نباشید شما پزشکان توصیه میکنید اولویت مبارزه با کرونا داشتن روحیه با نشاط و بدور از ترس است ولی همیشه حصرتعالی مردم را میترسانید لطفا برنامه ای بگذارید مردم به قول ریاست محترم جمهوری نشاط خودشان را از دست ندهند تلویزیون های ماهواره ای با این حجم زیاد پارازیت دیگر کسی ندارد همه در خانه ها حبس شدند مشکلاتی که از نظر روحی و روانی برای خانواده ها ایجاد شده را از مبادی ذیربط جویا شوید اختلافات خانوادگی بیداد میکند همه مرد و زن عصبی بچه ها همه پرخاشگر اینقدر چشم بسته و بدون کارشناسی تصمیم نگیرید حد اقل طوری تصمیم بگیرید اگر کرونا ریشه کن شد با یک جامعه روان پریش و عصبی مواجه نشوید که خسارات ان از ویروس کرونا بیشتر میشود تلویزیون و رادیو و جراید و سایت ها دایم توصیه های بهداشتی را یاداورشوند مواد ضد عفونی با قیمت پایین در اختیار مردم قرار دهید . ضمنا فریب تیم های تلویزیونی معاند خارج کشور را نخورید که هدف انان فقط ایجاد ناراحتی و یاس و نا امیدی در میان مردم است که هدفمند انرا پیگیر هستند .

  • آریایی
    0

    خانم محرز ؛ الآن 42 ساله مردم ایران زندگی عادی ندارند ؛ شما میگی از تابستان زندگی عادی میشه ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!

    نظرات شما -
    • تو
      0

      حتما زمان شاه زندگی عادی بود؟ زیر پتویی برانداز ناقلا

  • واکسن مطمعن حق مسلم مردم است
    0

    درود بر بانوی شجاع و دانشمند میهنم. من هم واکسن ساخت دانشمندان وطنم را میزنم. هیچ اعتمادی به این دو کشور کمونیست ندارم چرا که خدای انها پول است و بس و هیچ اعتقادی به حقوق بشر و انسانیت ندارند

  • @
    0

    پس خودت قبول داری که واکسن روسها به درد نمیخوره یادمه همین پیرزن مصاحبه ش رو خودم از تلوزیون دیدم که میگفت نیازی به ماسک زدن نیس.اصلامعلوم نیس این خانم فازش چیه.کدوم حرفش راسته کدوم دروغه یه کم با ملت با مردم رو راست باش.اگه نباشی خدا تو رو به زمین گرمت بزنه.

  • ا
    0

    چون خودش سهامداره واكسن خارجي وارد كرده به اسم ايراني ميزنه

  • ناشناس
    0

    چرامعلمان درحین انجام وظیفه که فوت کرده اند شهید حسای نمیشن مثل مرتضی مطهری وشهدای سلامت یا اتش نشانها یاشهدای وطن وغیره معلمان هم شهدای علم ودانش بشن تاحق انهاضایع نشه تا دراین جامعه مساوی باشن

    نظرات شما -
    • پخشش کن
      0

      خب اینو به آموزش پرورش بگو که حضوریش کرد تا جون یه عده دانش آموز بی گناه و معلم گرفته بشه

  • s.m
    0

    هیچ برنامه ای نداریم همانطور که خود شما برنامه ای ندارید و ملت را اواره کردین

  • حسن
    0

    او ل نمایندگان مجلس بعد کسانی که کاندیدایی ریاست جمهور ی آند

    نظرات شما -
    • پ
      0

      حسن مکار

  • کاج
    0

    ما می خواهیم بدانیم صدو شصت هزار واکسن اهدایی فایزر چی شد .

    نظرات شما -
    • من
      0

      به خانواده حسن زده شد

    • ممد
      0

      بعللللله جناب کاج ! همينطوره

  • بابک
    0

    درود. این هم از آن سخنان بی پایه و غیرانسانی است. هنگامی که یکی جان می سپارد، یک زیان مالی فوری به کشور می رسد، این شخص قابلیت هایی را در طول زندگی آموخته بود که با از دست رفتن او از دسترس کشور و مردم بیرون می رود و نیز اگر هم چنین توانمندی را هم نداشت، از او کودکان و خانواده اش به جا می مانند که دیگر پشتیبانی روانی و اقتصادی بایا را ندارند و خویشاوندان و خانواده دچار اندوه روانی می شوند که شاید به دشواری هایی مانند ترک تحصیل و بزه کاری و فقر بیشتر جامعه بینجامند. فضای جامعه نیز اندوهناک و راکد و یا خشمناک و ملتهب می شود که بار اجتماعی و سیاسی دارد (مانند بیماری ناخنک گندمیان که یکی از دلایل انقلاب کبیر فرانسه شناخته شده است). اکنون شمار جانباختگان تنها از بیماری کرونا به 60 تا 90 نفر رسیده است و آینده روانی، اجتماعی و اقتصادی کشور را به ناکجاآباد رسانده است. در جایی که سخن از جان انسان های بیمار و آینده نسل آینده و آینده کشور است، سخن از واکسن درست و تایید شده بهداشت جهانی از هر کجا که باشد، سخن اصلی است و نه خودکفایی در ساخت واکسنی که نبود آن به از دست رفتن دانشمند واکسن ساز هم می تواند بینجامد و به شمار یتیمان و نیازمندان بیفزاید!

  • ممد
    0

    اب مقطر بزنين روشن شين!

  • جواد
    0

    رژیم غاصب کرونا را نابود کرد و مردم ماسک نمیزنند الان ولی رسانه ملی در این خصوص از ترس و فشار و حقارت گزارش نمیده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها