طرز تهیه کوفته سیخی شکم پر پنیر دار ترکی

یکی از غذاهای خوشمزه و جدید ترکی که به صورت مایه کباب می باشد که دور سیخ چوبی دارای پنیر پیتزا تکه ای و گوجه فرنگی رول می شود و روی آن خمیر هزار لا قرار می گیرد، کوفته سیخی شکم پر پنیر دار ترکی است.

طرز تهیه کوفته سیخی شکم پر پنیر دار ترکی

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده: 300 گرم

پیاز: یک عدد

نمک فلفل: مقدار کافی

سیر: یک حبه

آرد سوخاری: یک قاشق غذاخوری

جعفری: یک مشت

گوجه فرنگی: 10 عدد

پنیر پیتزا تکه ای: 10 تکه

زرده تخم مرغ: یک عدد

خمیر هزار لا: مقدار کافی

روغن مایع: مقدار کافی

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا و برای شروع کار، سراغ اماده کردن مواد کوفته می رویم و برای این منظور یک عدد پیاز را شسته و ان را پوست می کنیم. سپس پیاز را رنده ریز می کنیم و اب پیاز را گرفته و دور می ریزیم. سپس یک حبه سیر را با سیر خرد کن له می کنیم و با پیاز قاطی می کنیم و حتما باید اب پیاز دور ریخته شود تا کوفته وا نرود.

مرحله دوم:

سپس 300 گرم گوشت چرخ کرده را با پیاز و سیر رنده شده در مرحله قبل قاطی کرده و آنها را خوب ورز می دهیم تا یکدست شوند و به آن یک قاشق غذاخوری آرد سوخاری و مقدار کافی نمک و فلفل اضافه می کنیم و برای خوشمزه تر شدن یک مشت جعفری خرد شده به مواد اضافه می کنیم و آنها را با هم خوب ورز می دهیم تا یکدست شود.

اکنون مایه کوفته ما آماده است.

روی مایه کوفته را پوشانیده و آن را برای نیم ساعت داخل یخچال استراحت می دهیم.

مرحله سوم:

در این مرحله یک سیخ چوبی را برداشته و ان را کمی با روغن مایع چرب می کنیم و 2 عدد گوجه فرنگی و 2 عدد پنیر پیتزا را به صورت یکی در میان و مطابق تصویر زیر در هر سیخ چوبی قرار می دهیم. این کار را برای تمام سیخ های چوبی تکرار می کنیم.

مرحله چهارم :
سپس مایه کوفته تهیه شده درمرحله قبل را از یخچال بیرون آورده و ان را به 5 قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

توجه شود که برای هر سیخ یک قسمت از مایه گوشتی را لازم داریم.

یک قسمت آن را برای هر سیخ چوبی کف یک ظرف باز و پهن می کنیم و سیخ چوبی دارای پنیر و گوجه فرنگی را روی مایه کوفته می گذاریم.

مرحله پنجم:
سپس شروع به رول کردن مایه گوشتی، دور سیخ چوبی داری پنیر و گوجه فرنگی می کنیم و ان را کاملا رول می کنیم، تا مطابق تصویر زیر شود.

مرحله ششم:

در ادامه کار خمیر هزار لا را به صورت لایه هایی کم عرض برش داده و دور کوفته مطابق شکل زیر می پیچیم.سپس روی خمیر را مقداری زرده تخم مرغ همزده با کمک قلمو می مالیم تا خوشرنگ شود.اکنون کوفته ها اماده شده و فقط باید داخل فر انها را پخت.

مرحله هفتم:

کف سینی فر را کاغذ روغنی می گذاریم و سیخ های چوبی کوفته ها را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت 30 دقیقه قرار می دهیم تا کوفته بپزد و اماده شود و گوشت کاملا پخته شده و پنیر داخل ان کاملا اب شود.

مرحله هشتم:

سپس وقتی کوفته پخت، آن را از فر بیرون آورده و برای ناهار همراه با برنج و یا برای شام همراه با سبزی خوردن و نان میل می کنیم.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها