سازمان ملل متحد:

امارات مدارک مربوط به زنده بودن شاهزاده «لطیفه» را ارائه دهد

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل به اخبار منتشر شده در خصوص دختر حاکم دبی واکنش نشان داد.

امارات مدارک مربوط به زنده بودن شاهزاده «لطیفه» را ارائه دهد

«لیز تروسل» اعلام کرد که مقامات اماراتی باید ثابت کنند که شاهزاده «لطیفه بنت محمد آل مکتوم» دختر حاکم دبی زنده است.

وی افزود: ما از مقامات امارات می خواهیم اطلاعات بیشتری درباره وضعیت شاهزاده لطیفه و مدارک مربوط به زنده بودن او ارائه دهند.

تروسل تاکید کرد: مسئولان سازمان ملل با دیدن ویدئوهای منتشر شده، نگران وضعیت سلامتی لطیفه هستند.

در همین راستا، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس، روز چهارشنبه در واکنش به فیلم ویدئویی که از سوی بی بی سی درباره یکی از دختران حاکم دبی منتشر شده، خواستار آن شد که این کشور مدارکی را درباره زنده بودن «شاهزاده لطیفه» ارائه کند.

به تازگی یک فایل ویدئویی منتشر شده است که در آن لطیفه بنت محمد آل مکتوم، یکی از دختران حاکم دبی در آن می گوید: من این فیلم را در حمام گرفته ام چون اینجا تنها جایی است که من می توانم در آن را قفل کنم. من مثل یک گروگان در ویلایی که به زندان تبدیل شده بازداشت هستم.

او افزود: «نیروهای پلیس به من خبر دادند که من همه عمرم در زندان خواهم ماند و دیگر خورشید را نخواهم دید. من هر روز نگران جان و سلامتی‌ام هستم. این ویلا در محاصره نیروهای پلیس است و سه نیروی پلیس خارج ویلا و دو نیرو هم در داخل آنجا را کنترل می‌کنند».

شاهزاده لطیفه بنت محمد آل مکتوم می‌گوید زمانی که قصد داشت فرار کند، کماندوها او را با دارو بیهوش کردند و به محل نگهداری اجباری‌اش در دبی برگردانند.

وی در سال ۲۰۱۸ تلاش کرد با کمک یک مقام اطلاعاتی سابق فرانسه که در قایقی منتظر او بود از طریق دریا از امارات فرار کند، اما نیروهای کماندو او را در سواحل هند بازداشت کردند.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها