عارف: از اول انقلاب مسئولیت های بالا داشتم، همواره هم موفق بوده ام

نماینده مردم تهران در مجلس دهم گفت: بنده مسئولیت اصلی این مشکلات را متوجه دولت می‌دانم، اما نمی‌توانیم از عوامل دیگر همچون تحریم‌ها نیز بگذریم.

عارف: از اول انقلاب مسئولیت های بالا داشتم، همواره هم موفق بوده ام

محمدرضا عارف با بیان اینکه امروز باید دغدغه همه اقتصاد و معیشت مردم باشد چرا که خط فقر نسبی در جایگاه بدی قرار گرفته افزود: بنده مسئولیت اصلی این مشکلات را متوجه دولت می‌دانم، اما نمی‌توانیم از عوامل دیگر همچون تحریم‌ها نیز بگذریم.

وی با بیان اینکه بنده نمی‌گویم تحریم‌ها در مشکلات کشور نقش اصلی را دارند، اما اثرگذار بودند، تصریح کرد: من نقش اصلی در مشکلات کشور را ناکارآمدی می‌دانم و بخشی از این ناکارآمدی در دولت و بخشی هم متوجه بیرون از دولت است.

عارف با تاکید بر اینکه بنده همواره به نهاد‌های نظارتی و امنیتی گفتم که اصولا با حذف تشکل‌های دانشجویی و برخورد‌های خشن مخالفم مگر کسی که آئین نامه شفاف شورای عالی انقلاب فرهنگی را زیرپا گذاشته باشد، تصریح کرد: مشکل امروز ما بچه‌های انجمن اسلامی دانشگاه تهران نیستند بلکه مشکل آن‌هایی هستند که شورا‌های صنفی را می‌گیرند و در بازجویی‌ها می‌گویند که ما چه کسی هستیم. ما باید این افراد را نجات دهیم نه اینکه آن‌ها را به حال خود رها کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به اینکه ما باید مشکلات تشکل‌های اسلامی را تا جایی که امکان دارد حل کنیم، اضافه کرد: تشکلی که خلاف آئین نامه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل می‌کند باید با آن برخورد شود.

برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری در حال بررسی شرایط هستم

عارف همچنین در خصوص حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به عنوان کاندیدا در حال بررسی شرایط هستم.

وی با بیان اینکه بنده با هر گونه برچسب زنی برای حذف جریان‌های سیاسی و افراد مخالفم گفت: امروز تریبون نظام در اختیار جریان خاصی است مثلا بنده از ابتدای انقلاب تاکنون در مسئولیت‌های بالا حضور داشتم و همواره هم موفق بودم، اما سوال این است که بنده جز در ایام انتخابات چند دقیقه در صدا و سیما حضور پیدا کردم.

عارف در پاسخ به این سوال که آیا اگر اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ رای نیاورند باز هم به مانند انتخابات سال ۸۸ به خیابان می‌ریزند، گفت: در انتخابات مجلس یازدهم هم اصلاح طلبان رای نیاوردند، اما چه کردند چرا برچسب می‌زنید؟ ما بناست که براساس قانون و شرع صحبت کنیم البته وقتی به مردم می‌گویند خس و خاشاک واقعا آن‌ها چه باید می‌کردند؟

دشمن چشم طمع به تجزیه کشور دوخته

وی با اشاره به اینکه دشمن امروز دیگر امیدی به سقوط انقلاب ندارد، اما چشم طمع به تجزیه کشور دوخته، افزود: دشمن ما رها نمی‌کند؛ از این رو باید با آگاهی به این دغدغه‌ها بپردازیم تا از اقدامات دشمن جلوگیری شود.

عارف با تاکید بر اینکه باید با پذیرش اصل رقابت، برادری و در شرایط یکسان علی‌رغم اختلاف نظر‌ها به تعامل با هم بپردازیم، تصریح کرد: سوال این است که مطالبات مردمی باید در کجا جمع‌بندی و به گوش مسولان برسد و پیگیری شود؟ یقینا یکی از نهاد‌های مربوط به این امر دانشگاه است.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم با بیان اینکه بالای ۷۰ تا ۸۰ درصد از پژوهش‌ها، نتایج تلاش‌های جوانان کشور است از این رو باید با اتکا به نیرو‌های خودی و جوان، شرایط را بهبود ببخشیم، گفت: اگر این پتانسیل با انسجام و صمیمت به کار گرفته شود، مشکلات حل می‌شوند.

وی بر ضرورت رقابت با حفظ روحیه اسلامی تاکید کرد و افزود: رقابت به معنای حذف کردن و چربیدن زور نیست، یقینا رقابت خوب و سالم در شرایط یکسان بسیار ارزشمند است.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم به جایگاه جوانان در گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: در ایام پیروزی انقلاب رهبری به ترسیم روشن و شفافی از گام دوم انقلاب پرداختند و بنده نیز می‌خواهم در این جمع با بیانی صمیمی و ساده به تشریح مسائل در این زمینه بپردازم.

وی از توسعه علم و پژوهش به عنوان یکی از موضوعات مهم در بیانیه گام دوم نام برد و تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های کشور در دو دهه اخیر موضوع علم و پژوهش بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم در ادامه با اشاره به حضور دانشجویان در عرصه‌های مختلف و تکیه و باور مردم به این قشر، گفت: سهم دانشگاه در تاثیرگذاری بر جامعه سهم قابل توجهی بوده با این وجود تحلیل این چهار دهه تاثیرگذاری وظیفه‌ای است که برای کارآمدی بیشتر باید به آن بپردازیم.

عارف، از پاییندی به ارزش‌های انقلاب و تبعیت از رهبری به عنوان یکی از راهبرد‌های جنبش‌های دانشجویی یاد کرد و گفت: جنبش دانشجویی در انقلاب فرهنگی و مقابله با گروهک‌ها در ۸ سال دفاع‌مقدس نقش بی بدیلی داشته است. مضاف بر این تعداد زیادی از فرماندهان هم در جبهه حضور جدی داشتند و هم درس می‌خواندند.

وی با بیان اینکه هرجا خلا و کمبودی حس می‌شد، دانشجویان بدون چشم‌داشت در آنجا حضور می‌یافتند، افزود: دانشجویان کسانی بودند که به دنبال اسم و رسم نبودند البته به رغم نقاط ضعفی که در مقاطعی به جنبش‌های دانشجویی وارد بوده، اما آن‌ها فعالیت‌های بسیار قوی داشتند.

عارف با تاکید بر اینکه جنبش دانشجویی به نگاه و سازوکار جدیدی برای ادامه کار نیاز دارد چرا که ممکن است روندی که در دهه‌های اول و دوم انقلاب داشتیم برای دهه پنجم قابل اجرا نباشد، افزود: کاهش همدلی و صمیمیت بین تشکل‌های اسلامی از اشکالات امروز فضای جنبش‌های دانشجویی است. عدم تحمل رقیب و تلاش برای حذف آن‌ها از دیگر آسیب‌هایی است که در سه دهه اخیر در تشکل‌ها و فعالیت‌های دانشجویی شاهد آن بودیم.

عارف با بیان اینکه تحمل و سعه صدر مسئله‌ای است که باید افزایش پیدا کند، افزود: انشعاب‌های مختلف به جای وحدت و انسجام مسئله‌ای است که جنبش دانشجویی با آن درگیر است.

عارف، با اشاره به اینکه نگاه کوتاه مدت و بی‌ثبات در دهه‌های اخیر در تشکیلات باعث ایجاد برچسب‌زدن‌های غیراخلاقی به یکدیگر شده، اضافه کرد: کمرنگ شدن مسائل انقلاب و آرمان‌های آن، آسیب مهمی است که دانشگاه‌ها با آن مواجهند.

وی درخصوص تاثیرپذیری از مسائل خارج از دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه باید به خارج از محیط خودش خط بدهد؛ اما این روز‌ها شاهدیم که جنبش‌ها، نمایندگی یک حزب یا گروه را در دانشگاه بر عهده دارند.

عارف با بیان اینکه اگر یک گروه در دانشگاه حامی یک حزب باشد بلامانع است؛ اما جنبش‌ها با سازوکاری که دارند نباید نمایندگی احزاب را برعهده بگیرند، تصریح کرد: اختلاف نظر چیز بدی نیست؛ این مسئله می‌تواند باعث حرکت نیز شود و آنجا بد است که باعث دشمنی شود، باید روی مسائل مشترک حرکت را شروع کرد و به مسیر ادامه داد.

وی به اهمیت و جایگاه کرسی های آزاد اندیشی در نزد رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: کرسی های آزاد اندیشی جایگاهی است که برای اعلام همه نظرات نقش حائز اهمیتی دارد؛ اما امروز نیاز داریم تا برای برگزاری این کرسی ها تلاش بیشتری صورت بگیرد.

عارف ضمن بیان اینکه جایگاه دانشجو باید ارتقا پیدا کند، گفت: مراسم‌های مذهبی را با هم برگزار کنید تا شروعی برای انسجام و وحدت عمل باشد.

وی افزود: دانشگاه جمعیتی ۴ میلیونی دارد و اگر موثر باشد، می‌توان از ظرفیت این ۴ میلیون استفاده کرد یا اگر فاصله گرفتند می‌توان آن‌ها را به مسیر برگرداند.

عارف در ادامه گفت: این تعداد دانشجویان، با احتساب خانواده‌های آن‌ها، نزدیک بیست میلیون نفر می‌شوند که با فضای دانشگاهی درگیر هستند، پس ارزش زیادی برای برنامه‌ریزی و تلاش وجود دارد.

وی حفظ حرمت دانشگاه و دانشجو را مسئله مهمی دانست و خاطرنشان کرد: این مبحث از اصول پیشرفت کشور است. در مسائل و بحران‌های کشور از فقر و اقتصاد تا فساد و سایر آسیب‌ها باید در دانشگاه‌ها و در قالب میزگرد و سمینار به آن‌ها پرداخته شود.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم افزود: صرفا نباید نقد شود، بلکه باید راهکار هم ارائه داد. دانشگاه نهادی است که می‌تواند و باید برای مسائل، راهکار ارائه دهد.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • کاربر ناشناس
    0

    خوبه جناب هم از توبره میخوره هم از آخور فعلادورتوست

  • لیلا
    0

    ژن خوب تو در بین مردم منفور هستی

  • طوفان شن
    0

    اخه عزیزم تو ژن خوب داری حقته.......

  • کیان
    0

    فقط یک بچه پرو خوب تربیت کردی که ژن خوب داره همه که دارن میتنگن تو انتخابات تو هم شرایط را بسنج بتنگ توش هر چند ره زدن سنجیدن شرایط نمیخواد

  • جمعه جان
    0

    آقای خودشیفته بغیر از یک دوره نمایندگی مجلس که آنهم با حمایت آقای خاتمی بود ،کدام یک از مناصب تو انتخابی بوده است.همه اش انتصابی بود.آه حتما یکی از موفقیت های تو،لال بودن در مجلس دهم بود. ژن خودپسند چند تا از کارهای موفق را برای ملت بازگو کن؟

  • علی
    0

    از برکات مدیریت امثال حضرتعالی کشور ب گلستان تبدیل شده ...این تن رنجور را رها کن اخوی ...

  • ناشناس
    0

    به خاطر ژن خوب بودن ولی هیچی نبودی

  • ایران
    0

    مرد ژن خوب نمی خواهند. مردم ژن رجایی می خواهند . ژن خوب نمی شود نان سر سفره . ژن خوب نمی شود . اشتغال . ژن خوب بیشند خانه بهتری

  • گ
    0

    آقای عارف یه تعریفی از موفقیت داشته باشن تا مردم بدونن که چجوری موفق بوده الحمدلله الان که به لطف وجود افراد موفق مثل ایشون مملکت شده گلستان

  • ناشناس
    0

    یه نفر سلمونی سلمونیه گفت بفرمایید بشنید میگه دکی من مهندسم خوب رو دو تا صندلی بشین تو ازبس کارت خوب بوده اسانسوری بال میرفتی خخخخ اگه بلد بودی مخابرات بهم نمیریختی که هنوز جوهر امضای رییس جمهور خشک نشده بود فوری عوضت کرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها