هوای ‌پایتخت در اولین روز اسفند ‌پاک است

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، کیفیت هوای ‌پایتخت هم‌اکنون (یک اسفند ماه) در محدوده ‌پاک است و تداوم شرایط ‌پاک و قابل قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق ‌پایتخت تا اواخر وقت دور از انتظار نخواهد بود.

هوای ‌پایتخت در اولین روز اسفند ‌پاک است

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، صبح امروز (۱ اسفند ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول و پاک قرار خواهد گرفت که ناشی از کاهش تردد خودروها در روز تعطیل و وزش باد نسبتاً شدید طی ساعات گذشته است.

طی روز تداوم ناپایداری جوی، شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد. این شرایط جوی تا اواخر وقت ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوای پایتخت در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد.

با آغاز تردد خودروها از صبح فردا (۲ اسفند ماه) انتظار می‌رود بر غلظت آلاینده‌ها افزوده شود، بااین‌حال با وزش باد مؤثر کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌قبول قرار خواهد گرفت. استمرار ناپایداری جوی طی روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد.

همچنین با پیش‌بینی وزش باد مؤثر تا اواخر وقت فردا (۲ اسفند ماه) با وجود افزایش ترافیک شامگاهی، برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «دی‌اکسید نیتروژن» با میانگین ۵۲ بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۴۵ است و کیفیت هوا پاک است.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها