طرز تهیه کباب بادمجان ترکی

کباب بادمجان ترکی شامل بادمجانهای برش خورده ای است که روی پوست آن شکافهایی با چاقو ایجاد می شود و در بین این شکافها مخلوط گوشت و پیاز ریخته می شود.

طرز تهیه کباب بادمجان ترکی

مواد لازم:

بادمجان: 2 عدد

گوشت چرخ کرده: 300 گرم

پیاز: یک عدد

سیر: یک حبه

نمک فلفل: مقدار کافی

سس گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری

آب: 2 لیوان

رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری

روغن مایع: مقدار کافی

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا و برای شروع کار سراغ ماده اصلی این غذا یعنی بادمجانها می رویم و دو عدد بادمجان را شسته و در آب و نمک خیس می کنیم تا تلخی بادمجان گرفته شود. سپس بادمجانها را ابکش می کنیم.

انتهای بادمجانها را جدا کرده(کلاهک بادمجان)و انها را از وسط در راستای طولی نصف می کنیم تا 4 تکه بادمجان داشته باشیم. سپس بادمجانها را در راستای عرض به صورت نزدیک به هم با چاقو شکافهایی مطابق شکل زیر ایجاد می کنیم و هر تکه بادمجان را نیز نصف می کنیم تا 8 تکه بادمجان داشته باشیم و انها را مجدا داخل اب می گذاریم.

مرحله دوم:

در ادامه کار، سراغ مواد میانی گوشتی برای قسمتهای برش خورده بادمجان می رویم و یک عدد پیاز را شسته و ان را پوست می کنیم. سپس پیاز را رنده می کنیم و داخل یک ظرف می ریزیم و اب پیاز را کاملا گرفته و دور می ریزیم.

مرحله سوم:

در ادامه 300 گرم گوشت چرخ کرده را به پیاز رنده شده اضافه می کنیم و گوشت و پیاز را با هم مخلوط می کنیم و انها را خوب ورز می دهیم و مقدار کافی نمک و فلفل برای مزه دار شدن انها به ان اضافه می کنیم. اکنون مواد میانی بادمجان ما اماده است.

مرحله چهارم:

در ادامه از مخلوط گوشت و پیاز تهیه شده در مرحله قبل مقداری برداشته و آن را لای شکافهای بادمجان می ریزیم و برای همه بادمجانها این کار را انجام می دهیم.

مرحله پنجم:

در ادامه سس مخصوص غذا را درست می کنیم. برای این منظور داخل یک تابه مقداری روغن مایع می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و وقتی روغن داغ شد، یک حبه سیر را پوست کنده و ان را رنده می کنیم و در تابه تفت می دهیم تا بوی سیر در اید.

مرحله ششم:

در ادامه 2 قاشق غذاخوری سس گوجه فرنگی و یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را داخل تابه می ریزیم و آن را در تابه تفت می دهیم تا رنگ مواد ربی ما باز شود. سپس 2 لیوان اب به تابه اضافه می کنیم و مقدار کافی نمک و فلفل نیز برای مزه دار شدن ان داخل تابه می ریزیم و منتظر می شویم مواد ما داخل تابه شروع به جوشیدن کند.

مرحله هفتم:

سپس بادمجانهای اماده شده در مرحله قبل را داخل تابه سس دار که در حال جوشیدن است، می گذاریم و از سس ربی داخل تابه روی بادمجانها می ریزیم تا بادمجانها کاملا مزه دار شوند و درب تابه را می بندیم و زیر کاز را ملایم می کنیم و منتظر می شویم تا بادمجان با سس ما بجوشد و بپزد و همه مواد پخته شود و سس ما غلیظ شود.

مرحله هشتم:

سپس وقتی غذای کباب بادمجان ترکی اماده شد، آن را در ظرف مناسبی می ریزیم و آن را برای ناهار همراه با برنج و یا برای وعده غذایی شام همراه با نان میل می کنیم.نوش جان

امیدوارم از دستور تهیه این غذای خوشمزه خوشتان امده باشد و آن را در منزل درست کنید.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها