معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی:

جهاد دانشگاهی هرمزگان پتانسیل ورود به حوزه غذای آبزیان را داراست

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: از آنجا که بخشی از درآمد واحدهای استانی جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش بوده است، شیوع ویروس کرونا تأثیرات بسیاری بر روی این واحدها داشته است.

جهاد دانشگاهی هرمزگان پتانسیل ورود به حوزه غذای آبزیان را داراست

مهدی باصولی در نشستی با استاندار هرمزگان، رئیس سابق و سرپرست جدید جهاد دانشگاهی استان، افزود: با این حال در طول این یک سال با بازنگری در سیاست‌گذاری آموزشی، سازوکارهای جدیدی برای حضور در این حوزه در نظر گرفته شده است. همچنین تصمیم بر آن شده که در کسب و کار واحدهای استانی جهاد دانشگاهی بازنگری مؤثری صورت بگیرد. یکی از حوزه‌هایی که در نظر است در حوزه‌ی پژوهشی جهاد دانشگاهی استان هرمزگان به زودی به آن وارد شود، حوزه غذای آبزیان است.

جهاد دانشگاهی هرمزگان پتانسیل ورود به حوزه غذای آبزیان را داراست
وی تصریح کرد: از طرفی یکی از مشکلاتی که در کشور با آن مواجه هستیم میگوی مولد است، چراکه واردات آن سختی‌های فراوانی دارد و اگر تولید آن در دستور کار قرار گیرد، مدت‌زمان رسیدن به نسل مطلوب و قابل‌عرضه بسیار طولانی و حدود ۱۰ سال است. به همین خاطر با پژوهشگاه رویان مذاکراتی صورت پذیرفته است تا مطالعات اولیه‌ای روی این موضوع انجام دهند تا بتوان این مدت را کاهش داد. در صورت امکان و اعلام آمادگی این پژوهشگاه، ابتدا باید کار پژوهشی تعریف شود تا بتوان به دانش لازم دست یافت. که در این صورت همکاری مسئولین استانی مورد نیاز است.
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه استان هرمزگان در حوزه پزشکی نیازهای جدی دارد، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی، خدمات پزشکی شاخصی در سطح کشور به خصوص در حوزه درمان ناباروری و سرطان پستان ارائه می‌دهد. در نظر است شبکه‌ای برای غربالگری سرطان پستان و درمان ناباروری در سطح کشور راه‌اندازی شود و تحقق این امر در هر شهر ملزوماتی دارد.

جهاد دانشگاهی هرمزگان پتانسیل ورود به حوزه غذای آبزیان را داراست
وی اضافه کرد: در استان هرمزگان جهاد دانشگاهی دارای ساختمان نیمه‌کاره‌ای است که اتمام و تجهیز آن نیاز به کمک‌های استانی دارد. از طرفی حمایت مسئولین استانی برای اخذ مجوزهای لازم مورد نیاز است.
که امیدواریم با مساعدت استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان این مشکلات مرتفع شوند.

جهاد دانشگاهی هرمزگان پتانسیل ورود به حوزه غذای آبزیان را داراست
استاندار هرمزگان نیز در این جلسه اظهار کرد: بحث آبزیان در حوزه‌های مختلفی چون مولد میگو، بچه ماهی و جلبک دریایی که در آن‌ها متکی به واردات هستیم، بسیار حائز اهمیت است و ما از طرح‌های پژوهشی این حوزه استقبال می‌کنیم.

و از جهاد انتظار داریم در این حوزه‌ها به صورت جدی وارد شود.

فریدون همتی همچنین در تماسی تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، قول مساعدی در زمینه همکاری این نهاد با جهاد دانشگاهی در جهت صدور مجوزهای لازم برای مراکز درمان ناباروری و سرطان پستان، داد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها