مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) لرستان:

‌ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۷ هزار طرح اشتغال روستایی در لرستان اجرا می‌کند

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) لرستان گفت: بیش از ۷ هزار و ۷۵۷ طرح اشتغال روستایی در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۷۸۳میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ایجاد می‌شود.

‌ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۷ هزار طرح اشتغال روستایی در لرستان اجرا می‌کند

حامد ویسکرمی با اشاره به اهمیت محرومیت‌زدایی اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در راستای محرومیت‌زدایی در نقاط محروم کشور در حوزه مختلف ورود کرده است که در استان لرستان نیز خوشبختانه شاهد اقدامات بسیار خوبی توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در راستای ایجاد اشتغال و کمک به رفع بیکاری در استان هستیم.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی، راهکار ماندگاری جمعیت در روستا‌هاست افزود: جهت اشتغال روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها در استان لرستان برنامه‌ریزی‌های خوبی توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با دیدگاه ایجاد اشتغال و تکیه بر تقویت بنیان‌های اجتماعی در سطح روستاها انجام شده است.

مدیرکل ستاداجرایی فرمان امام(ره) لرستان شغل و درآمد پایدار برای مردم ساکن در روستا‌ها را امری ضروری دانست و عنوان کرد: تاکنون در 9 شهرستان استان 672 روستا به عنوان روستاهای هدف بنیاد برکت شناسایی شده و در همین راستا مجریان و تسهیلگران ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با حضور در روستاهای هدف با مشارکت مسئولان و دستگاه‌های مربوطه و افراد فعال و سرشناس در روستاها نسبت به شناسایی و مزیت نسبی روستاها جهت ایجاد اشتغال پایدار اقدام می‌کنند.

وی گفت: پس از شناسایی ظرفیت و مزیت روستاها، مجریان و تسهیلگران ستاد اجرایی فرمان امام (ره) افراد مستعد جهت اشتغال در بخش‌های مشخص شده را شناسایی و در قالب تسهیلات بانکی و ارائه آموزش‌های تخصصی به روستائیان فعالیت می‌کنند.

ویسکرمی تصریح کرد: از ابتدای ورود بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) جهت اشتغالزایی در استان لرستان تاکنون بیش از 7 هزار و 757 طرح اشتغال روستایی در سطح استان با اعتباری بالغ بر 783 میلیاردتومان در مجموع سهم متقاضیان و بنیاد برکت به بهره‌برداری رسیده است که از این میزان اعتبار بیش از 274 میلیارد تومان سهم آورده بنیاد برکت است که در قالب تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: جهت اشتغالزایی روستایی مجری و تسهیلگر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) موظف است به مدت سه سال در کنار افرادی که تسهیلات دریافت و شغل ایجاد کرده‌اند جهت ارائه راهنمایی، مشاوره و آموزش‌های تخصصی در راستای حفظ و تثبیت اشتغال ایجاد شده حضور داشته باشند.

مدیرکل ستاداجرایی فرمان امام(ره) لرستان اظهار داشت: تسهیلات اشتغالزایی در روستاهای استان توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در رشته‌های شغلی پرورش دام‌های سبک و سنگین، پرورش زنبور عسل، ایجاد تولیدی‌های پوشاک و همچنین پرورش آبزیان پرداخت شده که با برنامه‌ریزی‌های انجام و همچنین با توجه به جوانان تحصیلکرده ساکن روستاها در بعد رشته‌های دانش بنیان نیز بنا داریم ورود کنیم.

وی افزود: چنانچه طرح‌های فعلی اشتغالزایی طی سال‌های آینده در سطح روستاها طرح‌های موفقی باشند در مرحله دوم این طرح‌ها در قالب تشکل حقوقی و بنگاه اقتصادی حقوقی تجمیع و ساماندهی شده ومجدد منابع مورد نیا ز به آنها تزریق می‌شود.

ویسکرمی با اشاره به ایجاد صندوق اجتماعی در روستاها عنوان کرد: در روستاهای محروم مورد هدف ستاد اجرایی فرمان امام (ره) براساس دستورالعمل‌ها صندوق اجتماعی توسط مردم با هدف تقویت طرح‌های اشتغالزایی جدید و بنیان‌های اجتماعی روستاها ایجاد می‌شود که یک درصد تسهیلات دریافتی توسط متقاضیان پس از پرداخت تسهیلات به حساب صندوق واریز و همچنین افرادی که تسهیلات دریافت کرده‌اند ماهیانه مبلغی به حساب صندوق واریز می‌کنند.

وی در رابطه با ایجاد طرح اشتغال بنگاه محور بیان کرد: بر اساس طرح مذکور بنگاه‌های اقتصادی که گردش مالی بیشتر، تعداد نیروی بیشتری را جذب و همچنین در توسعه تولید استان در بخش‌های صنعت و کشاورزی نقش مهمتری ایفا کنند مشمول طرح‌های اشتغال بنگاه محور می‌شوند که در همین راستا تاکنون تعداد 26 طرح با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر 250 میلیارد تومان به تصویب بنیاد برکت رسیده که از این میزان اعتبار 51 میلیارد تومان توسط بنیاد برکت در قالب تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان پرداخت می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها