سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین:

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز شنبه به تهران سفر می کند

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، اعلام کرد رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز شنبه به تهران سفر می کند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز شنبه به تهران سفر می کند

کاظم غریب آبادی گفت: این سفر به درخواست مدیرکل آژانس و به منظور گفتگوهای فنی با سازمان انرژی اتمی ایران درخصوص چگونگی اجرای مفاد نامه 27 بهمن ماه ایران به آژانس و ماده 6 قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی و نحوه ادامه همکاری های دو طرف در چارچوب ترتیبات و تحولات جدید، انجام می شود.

پیشتر «لارنس نورمن» خبرنگار نشریه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در اروپا طی پیامی در توئیتر اعلام کرد که «رافائل ماریانو گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز سه‌شنبه در گزارشی آخرین تحولات مربوط به فعالیت‌های نظارتی و راستی‌آزمایی آژانس در ایران تحت برجام را به اطلاع کشورهای عضو رسانده است.

روز دوشنبه 27 بهمن‌ماه «کاظم غریب‌آبادی» نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد که ایران با ارسال نامه‌ای رسمی به مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، وی را از تصمیم خود برای پایان دادن به بازرسی‌های سرزده آژانس از تأسیسات هسته‌ای خود مطلع کرده است.

این اقدام ایران وفق بندهای 26 و 36 برجام و در پاسخ به کوتاهی‌های مکرر و مداوم طرف‌های اروپایی برجام در عمل به تعهدات خود انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها