رئیس مرکز ملی فرش ایران:

مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف برطرف می‌شود

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف برطرف می‌شود و در این زمینه آمادگی‌های لازم را برای حمایت از گسترش صنعت فرش دستباف داریم.

مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف برطرف می‌شود

فرحناز رافع در نشست با فرماندار شهرستان نیر اظهار داشت: رفع موانع و مشکلات پیش روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف با جدیت ویژه در دستور کار است و در این ارتباط ظرفیت شهرستان نیر برای تولید و صادرات فرش دستباف فوق‌العاده بالاست.

وی گفت: مرکز ملی فرش ایران آمادگی خود را برای حمایت از گسترش هنر و صنعت فرش دستباف در این شهرستان دریغ نخواهد کرد و در این زمینه با حل مشکلات موجود در این زمینه به دنبال حمایت‌های لازم و همه‌جانبه برای تحقق اهداف مورد نظر و رفع موانع پیش رو هستیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان و تمامی افرادی که در زمینه فرش دستباف فعالیت دارند، تسهیلات فرش با کارمزد پایین و امکانات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است و در این مسیر فرمانداری‌های سراسر کشور می‌توانند در کنار مرکز ملی فرش ایران زمینه تقویت چرخه تولید نقش مهمی داشته باشند.

رافع ادامه داد: در شهرستان نیر برای تامین زمین برای ایجاد شهرک تخصصی فرش دستباف اعلام آمادگی شده و عملیاتی شدن این اقدام در آینده ‌ای نزدیک می‌تواند در توسعه صنعت فرش نقش اساسی و مهمی ایفا کند و ما را در حل مشکلات موجود رهنمون شود که این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نمی‌شود و درصدد هستیم تا با برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای حمایت از فرشبافان ورود پیدا کرده و با حمایت از صادرات و نیز تولید بالقوه فرش ایران را به قطب تولید فرش تبدیل کنیم که تصمیمات لازم و اساسی در این زمینه اتخاذ شده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها