معاون قضائی رئیس کل دادگستری یزد:

برای کاهش جمعیت کیفری در استان یزد چاره‌اندیشی شود

معاون قضائی رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف استان یزد بر لزوم رسوب زدایی از زندانیان تأکید کرد و گفت: دعاوی مالی از طریق ارجاع به شوراهای حل اختلاف قابل مصالحه است.

برای کاهش جمعیت کیفری در استان یزد چاره‌اندیشی شود

محمدرضا حداد در جلسه طرح پایش زندانیان با محوریت محکومان مالی و مهریه با اشاره به رسوب زندانیان دارای محکومیت‌های مالی در زندان‌های استان گفت: محکومیت‌های زیر 500 میلیون ریال را می‌توان با استفاده از ظرفیت ستاد دیه به سرانجام رساند تا از ماندگاری طولانی مدت زندانیان در زندان جلوگیری شود.

وی با اشاره به فعالیت شش شعبه حل اختلاف در زندان‌های استان افزود: با استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف می‌توان موجبات آزادی زندانیان دارای محکومیت مالی را فراهم نمود.

حداد تصریح کرد: تقویت صلح و سازش در شوراها مستلزم تلاش بیشتر کارکنان شعب حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان است که در این راستا کارکنان شوراهای حل اختلاف در شعب مستقر در زندان موفقیت‌های خوبی را کسب کردند.


وی با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح پایش زندانیان استان عنوان کرد: با مستقر کردن یکی از کارکنان دادگستری به عنوان رابط دستگاه قضایی و زندان و پایش زندانیان از ابتدای ورود مددجویان، می‌توان در آزادی زندانیان تسریع نمود.
این مقام قضایی با اشاره به آمار ورودی زندان‌های استان گفت: باید همان گونه که به آمار زندانیان افزوده می‌شود برای کاهش جمعیت کیفری از طرق مختلف چاره‌اندیشی شود.

با اشاره به آمار بالای زندانیان غیر بومی استان گفت: انتقال این دسته از زندانیان به استان‌های خود باید در اولویت برنامه باشد که این رویکرد یکی از راه‌های کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان است.

حداد تصریح کرد: استفاده از ظرفیت خیرین به عنوان سفیران صلح جهت مشارکت در آزادی محکومین مالی از دیگر اقداماتی است که می‌تواند در کاهش جمعیت زندانیان محکوم مالی موثر باشد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها