مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم:

محدودیتی برای واردات ۸۰۰ قلم‌ کالای همراه مسافر به قشم نداریم

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تجار و بازرگانان دارای کارت بازرگانی، هیچ محدودیتی برای واردات ۸۰۰ قلم کالای همراه مسافر به قشم ندارند.

محدودیتی برای واردات ۸۰۰ قلم‌ کالای همراه مسافر به قشم نداریم

هرمز امیری اظهار داشت: 800 قلم کالای همراه مسافر، به کالاهایی گفته می‌شود که وزارت‌خانه‌های صمت، اقتصاد و دارایی و همچنین بانک مرکزی جهت واردات به مناطق آزاد با ثبت سفارش و نوع تامین ارز آن به مناطق، توسط تجار و بازرگانان مجاز اعلام شده است.

وی با اعلام اینکه واردات یخچال فریزر، تلویزیون، لباسشویی و اجاق گاز در لیست کالاهای مجاز برای واردات قرار ندارند، افزود: لوازم خانگی برقی دیگر که در لیست 800 قلم‌ کالای مجاز جای دارند، اجازه ورود به مناطق را دارند.

ارزش ثبت سفارش‌های امسال قشم به 178 میلیون دلار رسید

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ارزش ثبت سفارش‌های انجام شده از ابتدای امسال تا پایان دی ماه مربوط به دو هزار و 478 پرونده در قشم به 178 میلیون دلار رسیده است.

وی گفت: 904 مورد از این پرونده‌ها به کالاهای مصرفی جزیره به ارزش تقریبی 17 میلیون دلار مربوط می‌شود.

به گفته امیری در این‌ مدت همچنین یک‌هزار و 463 پروانه واردات کالای همراه مسافر هم به ارزش تقریبی 16 میلیون دلار در منطقه آزاد قشم صادر شده است.

این مدیر سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: در 10 ماه گذشته از سال 1399 همچنین 131 میلیون دلار برای واردات مواد اولیه و قطعات شرکت‌های تولیدی در قالب 75 پرونده ثبت سفارش، تخصیص یافته است.

36 پرونده ثبت سفارش به ارزش حدود 14 میلیون دلار برای واردات ماشین‌آلات خطوط تولید واحدهای صنعتی اختصاص هم از دیگر مواردی بود که امیری در سخنان خود به آن پرداخت.

به گفته وی، پروند ثبت سفارش در منطقه آزاد قشم در کمتر از 24 ساعت برای بررسی نهایی و انجام مراحل تخصیص ارز به دبیرخانه ارسال می‌شود.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: متقاضیان و بازرگانان می توانند پس از ثبت نام در سامانه یکپارچه فعالان اقتصادی مناطق آزاد کشور "سیفام" درخواست خود را برای ثبت سفارش کالاهای مجاز انجام دهند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها