مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی:

خوشبختانه گاز co2 خوراکی را صادر می‌کنیم/ بزرگترین تولیدکننده الکل طبی در کشور هستیم/ به بیش از 350 شرکت در 29 استان، الکل عرضه کردیم/ برای 400 نیروی مستقیم شرکت، سبدکالا در نظر گرفتیم

مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی گفت: شرکت با هدف تولید محصولات بیوتکنولوژی مورد نیاز بازارهای داخلی وخارجی در اواخر سال 1377 با دو کارخانه خمیرمایه و اتانول در زمینی به مساحت 14 هکتار احداث شده ‌است .

خوشبختانه گاز co2 خوراکی را صادر می‌کنیم/ بزرگترین تولیدکننده الکل طبی در کشور هستیم/ به بیش از 350 شرکت در 29 استان، الکل عرضه کردیم/ برای 400 نیروی مستقیم شرکت، سبدکالا در نظر گرفتیم

علی احتشامی در گفتگو با خبر فوری به وجود تکنولوژی اروپایی در این مجموعه اشاره و اظهار کرد: طراحی خطوط تولید توسط شرکت فوگل بوش اتریش صورت گرفته و با بهره‌گیری از ماشین‌آلات پیشرفته و آخرین تکنولوژی اروپایی بعنوان بزرگترین تولیدکننده در منطقه شناخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت خمیرمایه و الکل رازی از شرکت‌های گروه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بوده که با هدف تولید محصولات بیوتکنولوژی مورد نیاز بازارهای داخلی و خارجی در سال 1377 موفق به اخذ موافقت اصولی و جواز تاسیس از سازمان صنایع و معادن خوزستان گردید. پس از شروع عملیات اجرایی ساخت و نصب کارخانجات الکل و خمیرمایه ، در سال 1378 اولین کارخانه این شرکت با ظرفیت 33 میلیون لیتر الکل طبی یا اتانول 96 درصد در بهمن ماه 1385 تولید خود را آغاز نمود .همچنین تولید خمیرمایه با ظرفیت 10 هزار تن در سال با بهره‌گیری از پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا در اواخر سال 90 آغاز شد و زمینه اشتغال‌زائی 500 نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم را فراهم نموده است .

احتشامی عنوان کرد: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در کنار برنامه‌ریزی خود برای تولید سالیانه هفت هزار تن شکر اقدام به راه‌اندازی هفت کشت و صنعت نیشکر نمود و در کنار آن برنامه‌هایی برای تولید محصولات دیگر از باقیمانده نیشکر دنبال نموده است. ملاس ماده غلیظ قهوه‌ای رنگ است که پس از فرآیند استحصال شکر در بخش تولید ایجاد می‌گردد . از این ماده ارزشمند می‌توان طی فرآیندی در تولید محصولات با ارزش افزوده بالایی مانند الکل ، خمیرمایه، خوراک دام و ... استفاده نمود؛ مقدار تولید این ماده در کشت و صنعت‌های گروه شرکت توسعه نیشکر بالغ بر 200 هزار تن در سال می‌باشد .

وی تصریح کرد: از زمستان 1390 محصول خود را با نام تجاری " ناب مایه" با هدف بهبود کیفیت انواع نان‌های سنتی، فانتزی و صنعتی به منظور ارتقا سلامت جامعه فعالیت خود را آغاز نمود. این شرکت با اشتغال‌زایی 160 نفر به صورت مستقیم و ظرفیت تولید سالیانه 12هزارتن خمیرمایه با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تکنولوژی اروپا، به عنوان بزرگترین کارخانه کشور مشغول به فعالیت می‌باشد. خمیرمایه تولیدی با بسته‌بندی‌های متنوع و سفارشی علاوه بر تامین نیازهای داخلی ، به صورت عمده و جزئی به کشورهای دور و نزدیک صادر می‌گردد. شایان ذکر است دریافت نشان استاندارد ایران و حضور گسترده در بازارهای داخل، منطقه و خارج از کشور نمایانگر توانمندی و کیفیت بالای این محصول می‌باشد.

این کارشناس کشورمان اضافه کرد: طراحی خطوط تولید توسط شرکت فوگل بوش اتریش صورت گرفته و با بهره گیری از ماشین‌آلات پیشرفته و آخرین تکنولوژی اروپایی بعنوان بزرگترین تولیدکننده در منطقه شناخته می‌شود. آب مورد نیاز این شرکت را یک واحد تصفیه خانه بسیار پیشرفته تامین می‌کند. سرمایه‌گذاری انجام شده برای این شرکت در مجموع مبلغی در حدود 30 میلیون یورو هزینه ارزی بوده است.

وی در پایان افزود: شرکت خمیرمایه و الکل رازی در راستای دستیابی به صنعت سبز و تکمیل زنجیره ارزش خود، با هدف اجرای ماده 12 پروتکل کیوتو و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و مکانیسم توسعه پاک، جهت جلوگیری از گرمایش جهانی و به‌ حداقل‌رسانی گازهای آلاینده زیست‌محیطی با بهره‌گیری از دانش و تکنولوژی روز دنیا، پس از دریافت موافقت های لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت و تصویب هلدینگ توسعه نیشکر و صنایع جانبی و حسب برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده از سال 1395 با تامین و نصب قطعات و تجهیزات ثابت و دوار، دستگاه‌ها و تجهیزات ابزاردقیق پیشرفته و راه‌اندازی خط تولید گاز بایو ‌دی‌اکسیدکربن نسبت به جمع آوری گاز دی‌اکسیدکربن حاصل از فرآیند زیستی بخش تخمیر کارخانه اتانول اقدام نمود و موفق شد اولین کارخانه بازیابی گاز Bio CO2 در کشور را با ظرفیت خالص سازی 1000کیلوگرم بر ساعت، در اوایل تابستان سال 1398به بهره‌برداری رساند و این محصول جدید را به بازار عرضه نماید.

71

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها