شهردار ناحیه ۳ تهران:

۵ هزار باربر بازار بزرگ تهران ساماندهی می‌شوند

شهردار ناحیه ۳ شهرداری منطقه ۱۲ تهران از آغاز ساماندهی و تعیین تکلیف وضعیت باربران در محوطه بازار بزرگ تهران خبر داد و گفت در قالب این تعیین وضعیت ۵ هزار باربر این بازار ساماندهی می‌شوند.

۵ هزار باربر بازار بزرگ تهران ساماندهی می‌شوند

روح الله بیداد اظهار داشت: یکی از طرح های در دست اجرا در بازار تهران ، ساماندهی و تعیین تکلیف وضعیت باربران و کسانی است که با چرخ دستی ها خدمات موقتی را در ایام مختلف سال به شهروندان و مراجعان بازار ارایه می‌دهند.

وی تاکید کرد: بر این اساس هر باربری که با چرخ دستی و گاری مسئولیت حمل و جابجایی بار در بازار را برعهده دارد شناسنامه دار می شود.

وی گفت: مشخصات این افراد حتما ثبت می شود و سوابق از جمله سوء پیشینه و عدم اعتیاد آنها سامانه ثبت خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکلات عدیده ای در این رابطه از سال‌ های قبل وجود داشته است، اظهار داشت: در سال های قبل به شکل مقطعی، شرکت ها و کارگزاران مختلفی نسبت به ساماندهی باربران اقدام کردند که متاسفانه خروجی مشخص، موثر و موفقی را تا امروز در بازار تهران نداشتیم.

بیداد افزود: بر اساس جمع‌بندی که شهرداری و امنای بازار و معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران انجام دادند، مسئولیت ساماندهی و ثبت نام باربران را به امنای بازار با همکاری و مشارکت شهرداری منطقه ۱۲ تهران و معاونت حمل و نقل و ترافیک سپردند.

وی با بیان اینکه به طور مشخص آمار دقیقی را از تعداد باربران و چرخ دستی ها در بازار بزرگ تهران نداریم، عنوان کرد: به طور مشخص آمار دقیقی در سالهای گذشته از تعداد باربران و چرخ دستی های بازار تهیه نشده اما تخمین ما حضور پنج تا شش هزار نفر است.

وی ادامه داد: هرچه به پایان سال نزدیک می شویم، با توجه به تقاضایی که در بازار ایجاد می ‌شود، تعداد این افراد افزایش می یابد.

وی افزود: اپلیکیشن و نرم افزار های مختلفی از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و هم از طریق امنای بازار تهیه شده و جلساتی به شکل مستمر در حال برگزاری است.

بیداد با بیان اینکه در حال حاضر در مراحل اولیه ثبت نام هستیم، ابراز امیدواری کرد که در سه ماهه اول سال آینده ساماندهی باربران به طور کامل اجرایی شود.

بیداد ادامه داد: کار دیگری که برای ساماندهی بازار امسال در ایام نوروز انجام دادیم، این است که باربران و چرخ دستی ها را ملزم کردیم، خارج از محوطه چرخی که در اختیارشان هست، بار حمل نکنند.

وی با بیان اینکه، این الزام در رفت و آمد بازاریان، کسبه و مراجعان بازار تسهیل ایجاد کرده است، گفت: کسانی که بار بیش از حد و غیر متعارف روی چرخ دستی و یا گاری می زنند، اجازه ورود به داخل محوطه بازار ندارند.

وی ادامه داد: در قسمت‌های مختلف بازار، عواملی را مستقر کرده ایم، که در صورت مشاهده افرادی که بار بیش از حد بر روی چرخ دستی و گاری خود، حمل می‌کنند، بار آنان بین سایر چرخ دستی‌ها توزیع می شود تا مشکلی در رفت و آمد محوطه بازار وجود نداشته باشد.

بیداد با اشاره به کار دیگری که در خیابان خیام اجرا و موجب مدیریت ترافیک این خیابان شد، اظهارداشت: تخلیه بار کفاشانی که قبل از ساعت ۸ و ۹ صبح تخلیه می شد به ساعت‌های شب، زمانی که حضور مراجعان در بازار اندک است، منتقل شد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها