مصطفی معین: محبوبیت خاتمی و پایگاه اجتماعی اش کاهش نیافته است

وزیر سابق علوم گفت:  قرائن و برخی شواهد بدست آمده در نظرسنجی ها کاهش اعتماد عمومی را به جریان های سیاسی از جمله اصلاح طلبان و اصولگرایان نشان می دهد، ولی بنظرم این آسیب قابل ترمیم است.

مصطفی معین: محبوبیت خاتمی و پایگاه اجتماعی اش کاهش نیافته است

مصطفی معین وزیر علوم دولت سید محمد خاتمی درباره نقش لیدری خاتمی و شیخوخیت بزرگان اصلاحات همچنان پررنگ گفت: چرا که نه! نمی توان بر پایه برخی اظهار نظر ها که عکس العملی در مقابل نقض عهدها و ضعف های دولت یا فضاسازی های افراطیون است و در برخی از نشریات و یا شبکه های اجتماعی بازتاب داده می شود پیشداوری کرد. آری، محوریت و محبوبیت آقای خاتمی در نزد اصلاح طلبانی که قصد خدمت به جامعه را بدون چشم داشتی از قدرت و رانت های آن دارند مانند گذشته وجود دارد. در واقع پایگاه اجتماعی ایشان نیز کاهش نیافته است، هرچند کاهش انگیزه مردم برای شرکت در انتخابات به دلیل مشکلات اقتصادی و فراگیر شدن فقر و فساد در کشور هم واقعیت دیگری است که احساس می شود.

معین همچنین درباره افزایش انتقادات به آقای خاتمی و نقش او از سوی برخی چهره‌ها به ویژه آقای کروبی و برخی دبیران کل احزاب گفت: اطلاعات دقیقی در این باره ندارم ولی اگر انتقادی هم وجود دارد بهتر است مستقیما با خود ایشان مطرح شود. از اختلاف و تفرقه کسی سود نخواهد کرد ولی دود آن به چشم مردم خواهد رفت.

او درباره افول پایگاه اجتماعی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و پایان رقابت میان آنها گفت: قرائن و برخی شواهد بدست آمده در نظرسنجی ها کاهش اعتماد عمومی را به جریان های سیاسی از جمله اصلاح طلبان و اصولگرایان نشان می دهد، ولی بنظرم این آسیب قابل ترمیم است. اگر فرهنگ انتقاد از خود و ارزیابی درست و بیطرفانه ضعف های عملکرد کلی جریان اصلاحات یا رفتار برخی از عناصر بدلی آن انجام شود، مردم به صداقت آنها اعتماد خواهند کرد.

منبع: خبرآنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • Asman
    0

    بنظرت کسی که چیزو بالا آورده دوباره میخوره

  • رحیم آب منگول
    0

    خاتمی محبوب بوده و خواهد بود ادب و نزاکت و شرف ایشان به از هزار ان رجال سیاسی است

  • سید
    0

    مردم خاتمی را دوست دارن ولی نه برای انتخابات. ماجرا تمام شده.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها