افزایش ۶۰ درصدی صادرات غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از جابجایی بیش از ۴ میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان و افزایش ۶۰ درصدی صادرات غیرنفتی تا نیمه بهمن ماه سال جاری خبر داد.

افزایش ۶۰ درصدی صادرات غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان

قاسم عسکری نسب ضمن تشریح عملکرد بنادر غرب استان اظهار داشت: از ابتدای سال تا نیمه بهمن ماه در مجموع ۴ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۳۲۱ تن انواع کالا در این بنادر تخلیه و بارگیری شد ه است.

وی افزود: از این میزان، ۲ میلیون و ۱۴۹هزار و ۸۹۱ تن که رشد ۲۷ درصدی را نشان می دهد مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۲ میلیون و ۱۶ هزار و ۴۳۰ تن دیگر به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

عسکری نسب به تخلیه و بارگیری کانتینر های یخچالی نیز اشاره ای داشت و افزود :۱۱ هزار و ۴۸۹ TEU کانتینر یخچالی با تناژ بیش از ۱۴۳ هزار تن طی این مدت از بنادر شیوء، آفتاب و چارک به بنادر حاشیه جنوبی خلیج‌فارس صادرشده است.

این مقام مسئول میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان را یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۷۰۳ تن اعلام کرد و افزود: عمده این محموله های صادراتی شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده است که در این بخش از عملیات، افزایش ۶۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم.

عسکری نسب با اشاره به افزایش فعالیت های کابوتاژی بیان کرد: از مجموع صادرات غیر نفتی انجام شده، ۸۴۷ هزار و ۸۶۹ تن به صورت رویه کابوتاژ (کران بری) در بنادر غرب هرمزگان جابجا شد که رشد ۲۳ درصدی داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در پایان تعداد شناورهای ورودی و خروجی به بنادر غرب هرمزگان را تا نیمه بهمن ماه ۱۵ هزار و ۶۷۸ فروند اعلام کرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها