ابراز خشم بلینکن از حمله موشکی به اربیل عراق

وزیر خارجه آمریکا با ابراز خشم از حمله موشکی به اربیل عراق گفت از هر تحقیقی برای پاسخگو کردن عاملان آن حمایت می‌کنیم.

ابراز خشم بلینکن از حمله موشکی به اربیل عراق

آنتونی بلینکن شامگاه دوشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی افزود: ما از حمله موشکی امروز به اقلیم کردستان عراق عصبانی هستیم. گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که در این حملات یک پیمانکار غیرنظامی کشته و چندین نفر از اعضای ائتلاف از جمله یک عضو سرویس آمریکایی و چندین پیمانکار آمریکایی زخمی شده‌اند.

وی ادامه داد: ما به عزیزان پیمانکار غیرنظامی کشته شده در این حمله و همچنین به مردم بی گناه عراق و خانواده‌های آنها که از این خشونت‌های بی‌رحمانه رنج می‌برند، ابراز همدردی می‌کنیم.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از تماس با مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق سخن گفت و اضافه کرد: من با مسرور بارزانی نخست وزیر دولت اقلیم کردستان تماس گرفته‌ام تا درباره این حادثه تبادل نظر کنم و از همه تلاش‌های تحقیق و پاسخگو کردن عاملان آن، حمایت می‌کنیم.

پایگاه خبری «المعلومه» عراق به نقل از برخی منابع خود دوشنبه شب نوشت که آتش از پایگاه آمریکا در نزدیک فرودگاه اربیل زبانه کشیده است.

برخی منابع خبری گفتند که یک راکت به داخل پایگاه الحریر، یک راکت به نزدیک شرکت مرسدس در نزدیک فرودگاه و سه راکت دیگر به مناطق نزدیک فرودگاه از جمله محله وزیران اصابت کرده و راکت ها از نوع کاتیوشا بوده است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • روح اله
    0

    درود بر سردار قاآنی...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها