بهترین وکیل تخلیه ملک را از ترازو بگیرید!

از مشکلاتی که امروزه پرونده‌های زیادی را در محاکم قضایی به خود اختصاص داده‌ اجاره منزل است.

بهترین وکیل تخلیه ملک را از ترازو بگیرید!

علت اصلی بروز این دسته از مشکلات، عدم رعایت قوانین مربوط به قرارداد اجاره توسط مستاجرین می ­باشد که در این صورت صاحب خانه را مجبور به گرفتن حکم تخلیه مستاجر می‌کند. در این مطلب می­خواهیم در مورد حکم تخلیه و نقش وکیل تخلیه ملک در گرفتن حکم تخلیه را به طور کامل بررسی کنیم. پیش از آن بهتر است با برخی مفاهیم آشنا شویم.

قرارداد اجاره چیست؟

به قرارداد اجاره، اجاره‌نامه می­ گویند. قرارداد اجاره بین صاحب ملک و شخص اجاره کننده بسته می­ شود. اجاره نامه در واقع تعهدی است که در صورت اختلاف بین طرفین، می­توان به آن مراجعه کرد.

وقتی شخصی ملکی را اجاره می کند، مالک و مستاجر توافق خود را در قالب قرارداد اجاره یا اجاره نامه تنظیم می کنند.

چه مواردی باید در قرارداد اجاره ذکر شود؟

در قرارداد اجاره، مشخصات مستاجر و موجر باید به دقت ذکر شود و از صحت مدارک طرفین، اطمینان حاصل شود تا بعضی از افراد با مدرک جعلی اقدام به بستن قرارداد نکنند. مدت زمان اجاره نیز باید در قرارداد ذکر شود تا بعد از اتمام مدت آن مستاجر، ملک مورد نظر را تخلیه کرده و تحویل بدهد. از طرفی موجر نباید قبل از اتمام مدت اجاره که در قرارداد ذکر شده، مستاجر را مجبور به تخلیه ملک کند.

معمولاً به مستاجر تا یک هفته بعد از زمان مشخص شده در اجاره نامه مهلت می‌دهند تا ملک مورد نظر را تخلیه کند، اگر این زمان بیشتر طول بکشد، موجر می‌تواند قضیه را به صورت قانونی پیگیری کند. بنابراین بهتر است حدود یک ماه قبل از اتمام زمان اجاره، مستاجر، ملک مورد نظر جدید خود را پیدا کند تا در سررسید و موعد مقرر دچار مشکل نشود.

اجاره‌بها نیز باید در قرارداد ذکر شود. نکته مهم آن است که اگر مستاجر مبلغ اجاره را در موقع مشخص شده پرداخت نکند یا آنکه موجر مدعی ورود خسارت به ملک شود، نمی­تواند بدهی او را از ودیعه یا همان پول پیش مستاجر برداشت کند. در این موارد مالک باید دعوای حقوقی مبنی بر مطالبه خسارت یا بهای اجاره را در دادگاه صالح مطرح کند و سپس گواهی طرح دعوا و ودیعه را به دایره اجرا تحویل دهد تا پس از پیروزی در دعوای حقوقی، دایره‌ی اجرا میزان خسارت یا بهای اجاره را از ودیعه کم و به موجر تحویل دهد.

برای تعیین اجاره­ بها چه مواردی باید در نظر گرفته شود؟

برای تعیین اجاره­ بها باید موارد متعددی در نظر گرفته شود: مثل امکانات ملک، دسترسی‌های شهری، آسانسور، پارکینگ، سن بنا، سطح فرهنگی و اجتماعی محله، منطقه و ناحیه، دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی و غیره.

گرفتن حکم تخلیه به چه صورت است؟

مواردی که می­ شود برای آنها حکم تخلیه مستاجر را گرفت به شرح زیر است:

۱. وقتی که مدت زمان اجاره­ای که در قرارداد ذکر شده، تمام شده باشد؛ ولی مستاجر همچنان در ملک باقی مانده و حاضر به تخلیه آن نباشد.

۲. در صورتی که مستاجر از شروط مذکور در قرارداد تخطی کند.

در این موارد، موجر می‌تواند برای تخلیه منزل خود از مراجع قضایی کمک گرفته و اقدام به گرفتن حکم تخلیه کند. اگر قرارداد اجاره به صورت رسمی و ثبت شده باشد، در این صورت می‌تواند به اداره ثبت اسناد مراجعه کرده، حکم تخلیه را بگیرد. بعد از آن نیز باید به دفتر اسناد رسمی که در آنجا قرارداد اجاره را بسته مراجعه کرده و درخواست صدور اجراییه کند.

در قراردادهای اجاره مخصوصا در حوزه‌ی املاک و اراضی ممکن است پیش یا پس از اتمام قرارداد بین طرفین اختلاف پیش بیاید که در این صورت مراجع قانونی برای از طریق گرفتن حکم تخلیه نسبت به تخلیه مستاجر اقدام خواهند کرد. جزئیات تخلیه مستاجر را در تخلیه مستاجر ؛ شرایط و نحوه اجرای حکم تخلیه مطالعه کنید.

تعدیل اجاره ­بها چیست؟

باید توجه داشته باشید که دعوای تعدیل اجاره‌بها تنها در صورتی امکان‌پذیر است که تاریخ انعقاد قرارداد بین سال‌های ۵۶ تا ۷۶ (دوره زمانی حاکمیت قانون مصوب ۱۳۵۶) باشد. در این موارد هم موجر و هم مستاجر می‌توانند با توجه و استناد به تنزل هزینه‌های زندگی یا افزایش آن درخواست تجدید نظر نسبت به مقدار تعدیل اجاره بها بدهند. این در صورتی است که مدت اجاره، تمام شده باشد و تاریخ استفاده مستاجر از عین مستاجره سه سال تمام گذشته باشد. در این صورت شورای حل اختلاف، نظر کارشناس را جلب کرده و نسبت به تعدیل اجاره­بها به نرخ عادله روز اقدام می­کند. این حکم، یک حکم قطعی است.

معمولاً در کشور ما به دلیل افزایش روز به روز قیمت­ها، دعوای تعدیل اجاره­بها اغلب از طرف موجر مطرح می‌شود. در ماده ۴ قانون روابط موجر و مستاجر سال ۱۳۵۶ موجر برای طرح دعوای تعدیل اجاره­بها باید شرایطی را که تعیین شده رعایت کند.

تعدیل اجاره بها یعنی شرایطی که مالک و مستاجر بر سر مبلغ اجاره بها اختلاف دارند که عموما این اختلاف در افزایش اجاره بها صورت می گیرد و عموما براساس شاخص تعدیل اجاره بها، فرمول تعدیل اجاره بها تعیین می شود.

نحوه گرفتن حکم تخلیه از طریق وکیل تخلیه ملک

از موضوعات مهم پرونده‌های حقوقی این روزها در محاکم قضایی می­توان به مسئله تخلیه مستاجر، دعوای تخلیه، گرفتن حکم تخلیه و دستور تخلیه اشاره کرد.

در قانون، راه حل­هایی ارائه شده تا موجر، حقوق خود را از مستاجری که قانون‌شکنی می‌کند بگیرد. در تنظیم قراردادهای ملکی برای اینکه مشکلات احتمالی بعدی به وجود نیاید، باید قرارداد را به شکل اصولی و قانونی تهیه کرد. در غیر این صورت، به هنگام بروز مشکل مجبور خواهیم شد تا به وکیل تخلیه ملک مراجعه کنیم.

از جمله فواید استفاده از وکیل تخلیه ملک، این است که افراد به دلیل عدم آگاهی از قوانین، ممکن است دعوای اشتباه را مطرح ‌کنند و یک دادخواست حقوقی که با مسئله و مشکل پرونده مربوط نباشد، در انتها منجر به رد دعوا می‌شود.

پس طرح موضوع مناسب برای دادخواست در مورد تخلیه ملک بسیار اهمیت دارد. در حکم تخلیه ملک ابتدا تمام شواهد، مدارک و مستندات بررسی شده و دادخواست مرتبط و صحیحی به ثبت خواهد رسید؛ زیرا اگر دادخواست به صورت ناقص مطرح شود، فقط و فقط این وقت و هزینه شماست که تلف شده است.

در تنظیم قراردادهای ملکی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی بهتر است بصورت اصولی و قانونی اقدام کنید، در غیر اینصورت برای گرفتن حکم تخلیه باید به وکیل تخلیه ملک مراجعه کنید. برای گرفتن وکیل تخلیه ملک می توانید به https://etarazoo.com مراجعه کنید.

در این مطلب سعی کردیم موارد مهمی را در مبحث وکیل تخلیه ملک و گرفتن حکم تخلیه مستاجر را مطرح کنیم. امیدواریم که بهره­ ی کافی را از آن برده باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکلای خبره، می­توانید به پلتفرم حقوقی ترازو مراجعه کنید.

اطلاعات تماس:

آدرس سایت: https://etarazoo.com/

ایمیل: support@etarazoo.com

شماره تماس: 09022004247

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها