بهترین متخصص ایمپلنت دندان

جراحی ایمپلنت دندان یک روش کاملا تخصصی است که البته به تجربه متخصص فک و صورت هم نیاز دارد.

بهترین متخصص ایمپلنت دندان

چرا انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت مهم است؟
طبق گفته دکتر سزاواریکی از بهترین متخصص ایمپلنت در تهران ، نحوه انجام عمل جراحی ایمپلنت دندان به نوع کاشت و وضعیت استخوان فک بیمار بستگی دارد.

در این جراحی خطرات و عوارضی هم وجود دارد که متخصص فک و صورت باید متوجه این موضوع باشد. پشتیبانی استخوان فک از اباتمنت یا پایه فلزی اهمیت دارد. پس با این حساب انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در تهران و شهرمحل زندگی خود، اهمیت دارد. جراحان با تجربه با توجه به معایناتی که باید قبل از جراحی انجام می‌دهند، مشکلات استخوان فک را برطرف می‌کنند.

فهرست مطالب

● زمان مراجعه به بهترین متخصص ایمپلنت دندان

● ویژگی‌ها و مهارت‌های متخصص ایمپلنت دندان قبل از جراحی چیست؟

● توصیه‌های بهترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران به بیماران

● مقایسه پل دندان و ایمپلنت

● زمان انجام ایمپلنت چند جلسه طول میکشد؟

● نکات مهمی که درباره عوارض ایمپلنت باید بدانید

● مراقبت از ایمپلنت دندان

زمان مراجعه به بهترین متخصص ایمپلنت
در مورد دندان ایمپلنت هم اگر به سراغ یک متخصص کاشت دندان با سابقه درخشان بروید، مطمئنا نتیجه رضایت‌بخش خواهد بود.

در این مواقع می‌توانید برای ایمپلنت دندان خود اقدام کنید:

● یک یا چند دندان را از دست داده باشید.

● استخوان فک سالم و بدون بیماری باشد.

● دچار عفونت و آبسه لثه نشده باشید.

● بافت دهان سالم و بدون بیماری باشد.

ویژگی‌ها و مهارت بهترین متخصص ایمپلنت دندان قبل از جراحی چیست؟

همان‌طور که گفتیم بخشی از مهارت بهترین متخصص ایمپلنت به قبل از کاشت دندان مربوط می‌شود. بنابراین متخصص باید مراحل زیر را به درستی برای بیماران و مراجعین انجام دهد:

معاینه دهان، فک و لثه بیمار
در جراحی ایمپلنت دندان سه ناحیه استخوان، دهان و لثه بیمار درگیر است. دکتر مهدی سزاوار یکی از بهترین متخصص ایمپلنت در تهران هستند و معتقدند که قبل از هر چیز باید استخوان فک بیمار معاینه شود

بیشتر بخوانید: چه افرادی نباید ایمپلنت دندان انجام بدهند!؟

از سوی دیگر لثه بیمار هم باید بررسی شود. وجود آبسه درمان نشده و یا هرگونه علائم التهاب و عفونت در لثه از ناتوانی بیمار برای ایمپلنت خبر می‌دهد. در این صورت کنترل بیماری لثه ضرورت دارد.

بررسی سابقه پزشکی بیمار
وقتی از بهترین متخصص ایمپلنت صحبت می‌کنیم یعنی فردی که حتی به سوابق پزشکی بیمار هم توجه دارد. در واقع متخصص فک و صورت باید شرایط جسمی و نوع داروهایی را که بیمار مصرف می‌کند، بررسی کند. در این مواقع همکاری بیمار با جراح ایمپلنت هم اهمیت دارد.

پیوند استخوان فک در صورت نیاز
در صورتی که استخوان به اندازه کافی متراکم باشد، جراحی بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود. اما وقتی که استخوان فک پیش‌تر به هر دلیلی شکسته شده و یا برای نگه داشتن ایمپلنت کافی نباشد، متخصص فک و صورت اقدام به پیوند استخوان می‌کند.

توصیه‌های بهترین متخصص ایمپلنت دندان به بیماران
طبق گفته بهترین متخصص ایمپلنت دندان بیماران بعد از کاشت دندان باید توصیه‌های مراقبت از ایمپلنت زیر را رعایت کنند:

● از مصرف غذاهای رنگی مثل چای، قهوه و آبمیوه‌های غلیظ خودداری کنند.

● غذاهای گرم و سرد را با فاصله حداقل یک ساعت از هم مصرف کنند تا باعث عفونت لثه نشود.

● استفاده از دهانشویه حداقل یک بار در هفته ضرورت دارد.

● مسواک و نخ دندان از الزامات حفظ سلامت دهان و دندان است

بیشتر بخوانید: نکات کلیدی برای مراقبت از دندان ایمپلنت

مقایسه پل دندان و ایمپلنت
دو روش مهم برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته، پل دندان و ایمپلنت هستند. بسیاری از بیماران نمی‌دانند چرا پزشک یکی از آن‌ها را برایشان انتخاب کرده است.

پل دندانی برای پر کردن جای خالی یک یا دو دندان از دست رفته مناسب است. این وسیله به دندان‌های مجاور یا ایمپلنت‌ها تکیه دارد. به بریج‌هایی که جایگزین دندان‌های از دست رفته هستند، پونتیک گفته می‌شود.

ایمپلنت یک قطعه تیتانیومی است که به عنوان ریشه دندان است و از یک تاج پشتیبانی می‌کند. ایمپلنت با عمل جراحی داخل استخوان فک کاشته می‌شود. بعد از تثبیت نیز فرآیندهای قرار دادن تاج روی آن انجام خواهد شد.

زمان انجام ایمپلنت دندان چند جلسه طول می کشد؟

در این خصوص همه چیز تا حدودی بستگی به وضعیت بیمار و مدت زمانی که از وقت از دست دادن دندان یا دندان‌های وی گذشته است، خواهد داشت. فرایند کاشت ایمپلنت دندان می تواند چیزی بین 4 تا 6 ماه باشد. پس اگر به دنبال بهترین جراح ایمپلنت در تهران و یا شهر خود هستید این مدت زمان را مد نظر قرار دهید. این مدت زمان بسته به وضعیت فرد و تعداد دندان‌هایی که باید کاشته شوند و اینکه در کدام فک کاشته شود، متغیر خواهد بود.

روال ایمپلنت دندان و فرآیند انجام آن را می توان در سه گام ارزیابی، قرار دادن پایه و قرار دادن تاج، تقسیم بند ی کرد. مهم‌ترین و طولانی ترین فاز ایمپلنت دندان، مرحله قرار دادن پایه ایمپلنت است. در این مرحله یک پایه که در واقع بدنه اصلی ایمپلنت خواهد بود، روی استخوان فک قرار گرفته و انجام آن نیز بسته به وضعیت بیمار و تبحر پزشک، بین 1 تا 2 ساعت زمان می برد.

پس از آن لازم است که این پایه در جای خود به خوبی قرار گرفته و مدتی زمانی بین2 تا4 ماه را برای بهبودی کامل و اطمینان از عدم بروز مشکلات، سپری کنیم. بعد از این مرحله پزشک متخصص اقدام به قرار دادن تاج ایمپلنت که همان جلوه واقعی دندان است خواهد کرد.ایمپلنت دندان از جمله اقدامات مهم دندانپزشکی است که به مهارت جراح فک ارتباط مستقیم دارد بنابر این در انتخاب پزشک جراح ایمپلنت خود دقت کافی داشته باشید. خوشبختانه امروزه از طریق سرچ در گوگل میتوانید به راحتی ماهر ترین و بهترین متخصص ایمپلنت در تهران و یا شهر محل سکونت خود را بیابید.

نکات مهمی که درباره عوارض ایمپلنت دندان باید بدانید
● اگر بعد از ایمپلنت دندان لثه شما دچار تورم شد و یا حس چشایی خود را از دست دادید، امکان دارد که شما جز دسته از افرادی باشید که به فلز تیتانیوم حساسیت دارند.

● عفونت موجب از بین رفتن لثه و استخوان خواهد شد در نهایت پایه ایمپلنت لق خواهد شد و حتی باعث افتادن ایمپلنت می‌شود.

● ایمپلنت در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. چون از اشعه ایکس سلامت استخوان فک تعیین می‌شود که امکان ضرر برای زنان باردار وجود دارد. همچنین استفاده از داروهای بی‌حسی یکی دیگر از مهم‌ترین نکته‌ها برای منع ایمپلنت کردن در زنان باردار است.

مراقبت از ایمپلنت دندان
مراقبت از ایمپلنت دندان در پیشگیری از ایجاد عوارض و دوام آن اهمیت بسیاری دارد.

دهانشویه مخصوص ایمپلنت فاقد الکل
استفاده روزانه از نخ دندان را فراموش نکنید
خوردن غذاهای سفت یا چسبناک
مراقبت از دندان ایمپلنت در ساعات اولیه بعد از کاشت
برای مطالعه توضیحات کامل موارد بالا به سایت دکتر سزاوار مراجعه نمایید.

جمع بندی
مطالب این مقاله بر اساس مقالات سایت دکتر سزاوار و منابع معتبر دیگر بازنویسی شده است و ممکن است خطاهایی در بازنویسی محتوا وجود داشته باشد برای تصمیم گیری جراحی و کاشت ایمپلنت به وبسایت ایشان مراجعه نمایید و از مشاوره آنلاین و حضوری با دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی ایمپلنت دندان در تهران بهرمند شوید میتوانید " دکتر مهدی سزاوار " را در گوگل سرچ کنید.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • فرید
    0

    دندونمو درست کنید!خرابه پول ندارم😠😥😢😢😢😢😐😐😐😐

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها