ابتکار بازطراحی برج‌های رده ولتاژی ۶۳ کیلوولت در برق منطقه‌ای یزد

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای یزد از ابلاغ ابتکار این شرکت در طرح باز طراحی خانواده برج‌های ۶۳ کیلوولت در پهنه‌بندی آب و هوایی متوسط به سایر برق‌های منطقه‌ای کشور خبر داد.

ابتکار بازطراحی برج‌های رده ولتاژی ۶۳ کیلوولت در برق منطقه‌ای یزد

علیرضا رفیعی با اشاره به مصوبه کارگروه بهینه‌سازی طراحی خطوط و ابلاغ شرکت توانیر به شرکت برق منطقه‌ای یزد، موفقیت این شرکت در باز طراحی، نمونه سازی، تایپ تست و اجرای دو پروژه احداث خط با برج‌های رده ولتاژی ۶۳ کیلوولت برای پهنه بندی آب و هوایی متوسط کشور را خاطرنشان کرد.

وی استفاده از برج‌های جدید در احداث دو خط ۶۳ کیلوولت رستاق- مزرعه کلانتر و مهرگان- سریزد را یادآور شد و افزود: هزینه‌های اولیه طراحی، ساخت و تایپ تست این برج‌ها طی اجرای این دو طرح بازگشت سرمایه شده است.

رفیعی ادامه داد: با توجه به مزایای این برج‌ها از جمله افزایش اسپن طراحی تا ۳۵۰ متر، کاهش قابل‌توجه حجم آهن‌آلات در واحد طول و همچنین تجربه نصب موفقیت‌آمیز آن در شرایط واقعی منطقه متوسط استان یزد، ابلاغ این موضوع به سایر شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور خصوصا شرکت‌هایی که در پهنه آب و هوایی متوسط کشور قرار دارند به مدیرعامل شرکت توانیر پیشنهاد شده و مورد استقبال این مقام مسئول صنعت برق کشور قرار گرفت.

فایل الکترونیکی مدارک و نقشه‌های ساخت این برج‌ها در سایت اینترنتی شرکت برق منطقه‌ای یزد به آدرس yrec.co.ir/tarh/type-making قابل دسترسی و مشاهده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها