احداث ۲ مگاوات نیروگاه خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از احداث ۲ مگاوات برق با سرمایه گذاری بخش خصوصی در نیروگاه های خورشیدی این استان در شش ماهه اول سال آینده خبر داد.

احداث ۲ مگاوات نیروگاه خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد

جمال معتمدی زاده در نشستی با سرمایه گذاران بخش خصوصی نیروگاه خورشیدی در یاسوج افزود: هم اکنون حدود یک و ۲ دهم مگاوات انرژی توسط نیروگاه های خورشیدی بخش های دولتی و خصوصی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.

وی با بیان اینکه از این میزان حدود ۴۵۰ کیلووات انرژی در خود دستگاههای دولتی استان مصرف می شود، تصریح کرد: ۴۱ نیروگاه برق خورشیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی که از این تعداد ۱۱ نیروگاه از سوی دستگاه‌های اجرایی و ۳۰ نیروگاه هم با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این شرکت برای حمایت از سرمایه گذاران بخش دولتی و خصوصی جهت راه اندازی نیروگاه های خورشیدی تمام تلاش خود را بکار می بندد و همکاری های لازم نیز در این میان صورت می گیرد.

معتمدی زاده تاکید کرد: از یک تا ۲۰ کیلو به ازای هر کیلو ۱۰هزار و ۴۰۰، از ۲۰ تا ۱۰۰ کیلو به ازای هر کیلو ۹ هزار و ۱۰۰ و از ۱۰۰ کیلو به بالا تا هفت مگابایت به ازای هر کیلو شش هزار و ۳۷۰ ریال برق از بخش خصوصی خریداری و به شبکه برق استان تزریق می‌شود.

وی با تاکید براینکه بر اساس قرارداد منعقد شده خرید برق از بخش خصوصی ۲۰ ساله و هرساله متناسب با افزایش قیمت‌ها خرید برق از بخش خصوصی نیز افزایش می یابد، بیان کرد: راه اندازی نیروگاه خورشیدی از سوی بخش خصوصی هیچ گونه محدودیتی ندارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: راه اندازی نیروگاه‌های از یک تا ۱۰۰ کیلو وات ساعت بدون استعلام و از ۱۰۰ کیلو وات ساعت به بالا با هماهنگی کارشناسان شرکت برق راه اندازی می‌شود.

معتمدی زاده تصریح کرد: بر اساس مصوبه دولت دستگاه‌های اجرایی موظفند ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از طربق راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی تامین و در صورت عدم اجرای این مصوبه برق مصرفی نهادها آزاد محاسبه خواهد شد.

عزیزالله رحیمی سرمایه گذار بخش خصوصی هم در این نشست با تاکید براینکه بخش خصوصی آمادگی لازم برای سرمایه گذاری احداث نیروگاه ها خورشیدی را در این استان دارد، اظهار کرد: مهمترین دغدغه ما همکاری دولت با بخش خصوصی در احداث نیروگاه ها است.

وی تاکید کرد: ما آمادگی سرمایه گذاری در حوزه نیروگاه های خورشیدی در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد را داریم و امیدواریم این همکاری دو طرفه باشد.

گفتنی است، تعداد مشترکین برق در کهگیلویه و بویراحمد ۲۷۰ هزار مشترک بوده که حدود ۲۱۰ هزار از این تعداد مشترکین برق روستایی هستند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها