طرز تهیه خوراک جگر و سیب زمینی

جگر علاوه بر منبع خوب پروتئین، دارای ویتامینهای گروه B و آهن و کلسیم و فسفر و پروتین نیز می باشد. جگر بسیار خونساز بوده و برای افرادی که کم خونی دارند بسیار عالی است.

طرز تهیه خوراک جگر و سیب زمینی

مواد لازم:

سیب زمینی: 2 عدد

روغن مایع: مقدار کافی

نمک فلفل: مقدار کافی

جگر گوسفند: 400 گرم

پیاز: یک عدد

جعفری: یک پیمانه

لیمو تازه: یک عدد

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا و برای شروع کار سراغ اماده کردن سیب زمینی ها می رویم و 2 عدد سیب زمینی را خوب می شوریم و سپس با چاقو انها را پوست می کنیم. سپس با چاقو به صورت نگینی و ریز سیب زمینی ها را ریز می کنیم.

در ادامه داخل یک قابلمه گود مقدار زیادی روغن مایع می ریزیم و قابلمه را روی گاز می گذاریم و وقتی روغن خوب داغ شد، سیب زمینی ها را داخل روغن فرو می کنیم تا کاملا روغن سطح سیب زمینی ها را بپوشاند و سیب زمینی در روغن سرخ شود و بپزد.

سپس وقتی سیب زمینی سرخ شد، سیب زمینی ها را از روغن بیرون اورده و روی ان مقدار کافی نمک و فلفل می ریزیم تا مزه دار شود.

مرحله دوم:

در ادامه کار 400 گرم جگر را شسته و ابکش می کنیم و سپس انها را با چاقو روی تخته به صورت ریز و نگینی خرد می کنیم و مقدار کافی نمک و فلفل روی انها می ریزیم تا مزه دار شوند.

سپس جگرهای ریز شده را داخل قابلمه و در روغن همان سیب زمینی ها فرو می بریم تا کاملا سرخ شوند و بپزند و نرم شوند. سپس وقتی جگر پخت، ان را از روغن بیرون اورده و کنار می گذاریم.

مرحله سوم:

در ادامه کار یک عدد پیاز را شسته و ان را پوست می کنیم و سپس پیاز را به صورت خلالی برش می زنیم و ان را خرد می کنیم و داخل یک ظرف می ریزیم.

مرحله چهارم:

سپس یک لیوان جعفری را با اب و نمک شسته و ان را کاملا ضد عفونی می کنیم و سپس ان را ابکش می کنیم و جعفری با چاقو به صورت ریز خرد می کنیم و انها را به پیاز خرد شده در مرحله قبل اضافه می کنیم و داخل یک ظرف می ریزیم.

مرحله پنجم:

در ادامه جگر و سیب زمینی سرخ شده در مراحل قبل را روی پیاز و جعفری خرد شده می ریزیم و انها را کاملا با هم مخلوط می کنیم و زیر و رو می کنیم تا قاطی شوند و یکبار دیگر مزه غذا را می چشیم و نمک و فلفل را به مقدار کافی به خوراک اضافه می کنیم و روی ان مقدار کافی اب لیموی تازه می ریزیم.

اکنون خوراک جگر و سیب زمینی ترکی ما اماده است. ان را با نان برای وعده غذایی شام همراه با سالاد و سبزی خوردن و .. میل می کنیم.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها