رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر:

افزایش ابتلای جوانان در پیک جدید/ خطر تکمیل ظرفیت خدمات درمانی

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به افزایش مبتلایان جوانان در پیک جدید هشدار داد و گفت: اگر موارد بیماری در دو هفته آینده افزایشی باشد، دیگر نمی‌توانیم خدمات درمانی مناسب را به بیماران ارائه دهیم.

افزایش ابتلای جوانان در پیک جدید/ خطر تکمیل ظرفیت خدمات درمانی

دکتر مجتبی کلانتر با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در شوشتر، اظهار کرد: وضعیت شیوع بیماری در شوشتر خوب نیست و با شرایط سختی روبه‌رو شده‌ایم.

وی افزود: با توجه به اینکه در مدت زمان کمی، شاهد جهش در افزایش آمار مبتلایان به کرونا بوده‌ایم، بیمناک هستیم که تا دو هفته آینده بار مراجعه بیماران بستری بیشتر شود و اگر این اتفاق رخ دهد، دیگر نمی‌توانیم خدمات درمانی مناسب را به بیماران ارائه دهیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با بیان اینکه ظرفیت تخت‌ها محدود است، گفت: روز گذشته شاهد افزایش ۶۰ درصدی موارد مثبت نسبت به روز قبل از آن بودیم، اگر این بیماران، بیماری را به افراد دارای بیماری زمینه‌ای سرایت دهند و این افراد به بیمارستان مراجعه کنند، در یک روز با افزایش مراجعه به بیمارستان مواجه می‌شویم و تنها در یک روز ظرفیت خدمات‌دهی به بیماران به پایان می‌رسد که این مساله، عواقب ناگواری خواهد داشت.

کلانتر با اشاره به وضعیت سرایت بیماری در پیک جدید، تصریح کرد: در حال حاضر با کاهش سن مبتلایان مواجه هستیم. در این پیک بیماری، شاهد افزایش ابتلای جوانان بین ۲۰ تا ۳۵ سال هستیم که این مساله، بسیار خطرناک است.

وی افزود: تغییرات ناگهانی علائم بیماری را نیز در مبتلایان مشاهده می‌کنیم. برخی بیماران علائم خفیف دارند اما دو سه روز بعد با علائم شدید و درگیری ریه به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: قطعا این مساله، نشان‌دهنده جهش‌های ویروس است که منجر به تغییر علائم بیماری و طیف سنی مبتلایان شده است.

کلانتر با اشاره به انتشار ویروس انگلیسی در سطح کشور، افزود: تاکنون موردی از ابتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در شوشتر اثبات نشده است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور مدیریت بیماری، بیان کرد: بلافاصله پس از اعلام وضعیت قرمز، محدودیت‌ها تصویب و ابلاغ شد؛ امیدواریم مردم همکاری خوبی در این زمینه داشته باشند.

اگر در این شرایط، مسئولیت‌پذیری مردم در قبال سلامت افراد جامعه ایجاد نشود، هیچ قانون و پروتکلی نمی‌تواند موفق شود و بدون همراهی مردم، هیچ قانونی در این خصوص، به نتیجه نخواهد رسید.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها