پیک جدید کرونا در برخی استان‌ها در حال شکل گیری است

عضو کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید - ۱۹ گفت: پیک جدید کرونا در برخی استان‌ها از جمله خوزستان و آذربایجان غربی در حال شکل گیری است و روند صعودی ابتلا به این بیماری باردیگر آغاز شده است.

پیک جدید کرونا در برخی استان‌ها در حال شکل گیری است

دکتر احسان مصطفوی افزود: شهرهایی در استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، خراسان جنوبی و اصفهان در چند روز اخیر به رنگ نارنجی درآمده یعنی به وضعیت هشدار رسیده اند.

وی ادامه داد: گزارش های جدید نشان می دهد که از چند روز گذشته، پیک سوم اپیدمی در استان خوزستان آغاز شده و شاهد موارد بیشتر بیماران سرپایی و بستری در بعضی از شهرهای این استان هستیم.
عضو کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید - ۱۹ خاطرنشان کرد: این شهرها شامل اهواز، آبادان، بندر ماهشهر، دزفول، شادگان، شوشتر و کارون است و ۳۹ شهر هم در وضعیت نارنجی قرار دارند.

کرونا همچنان در کمین است
مصطفوی ادامه داد: افزایش موارد ابتلا به کرونا در شهرها و استان های مختلف کشور گویای این است که نباید فکر کنیم اپیدمی تمام شده و شرایط عادی است، ویروس از هر ساده انگاری نهایت استفاده را می‌ برد و شرایط شیوع آن باردیگر فراهم می شود.
وی تصریح کرد: همچنان به نظر می رسد شهرهایی که رنگ بندی آنها به سمت حادتر شدن تغییر یافته باید مراقبت ها را بیشتر از قبل کرده و سایر مناطق کشور هم پروتکل های بهداشتی را دقیق رعایت کنند.
وی باردیگر به مردم توصیه کرد که پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت و همچنان از حضور در تجمعات و مسافرت ها پرهیز کنند و تا آنجایی که امکان دارد ملاحظات بهداشت فردی اعم استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی مرتب دست ها با آب و صابون را انجام دهند.
این اپیدمیولوژیست اظهار امیدواری کرد که با این مراقبت ها شاهد پیک جدیدی در کشور نباشیم و در کنار رعایت ها و شروع برنامه واکسیناسیون، این بیماری شرایط تثبیت شده مناسبی در کشور پیدا کند.

مصطفوی به روند بیماری کرونا در سه ماه اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: روند موارد بستری قطعی در ایران از نیمه آبان ماه تقریبا نزولی شده و حدود سه ماه است که ما پیک جدید در کشور نداشتیم.
وی افزود: روند مرگ هم وضعیتی مشابه بستری ها دارد و از اول آذر ماه تا امروز روند نزولی و بعد تثبیت شده ای را طی کرده و حدود یک ماه است که ثبات نسبی در گزارش موارد مرگ در کشور برقرار است.

براساس اظهارات شب گذشته فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حال حاضر ۱۰ شهر استان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در حالت نارنجی و مابقی در وضعیت زرد قرار دارند.

ورود و خروج به شهرهای قرمز و تردد خودروها از ساعت ۲۱ شب تا سه بامداد در تمام شهرهای استان ممنوع اعلام شده است.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها