مشارکت ستاد فرمان امام(ره) در ساخت مسکن‌های ملی در یزد

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان یزد از مشارکت در طرح اقدام ملی مسکن در این استان با هدف کمک به محرومیت‌زدایی خبر داد.

مشارکت ستاد فرمان امام(ره) در ساخت مسکن‌های ملی در یزد

علی اکبر محمدپناه از اهتمام این مجموعه جهت محرومیت‌زدایی در جامعه یاد کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای برای ارائه خدمات درمانی، تحصیلی و سایر خدمات به شهروندان بهاباد و خاتم به عنوان دو شهرستان محروم با استانداری یزد در حال تنظیم و اجراست.

وی افزود: در راستای این تفاهم‌نامه پس از خدمات‌رسانی به این مناطق محروم استان، سایر نقاط استان نیز متناسب با اولویت‌هایشان شناسایی و در دستور کار قرار می‌گیرند.

این مسئول با اشاره به این که آب‌رسانی به روستاها و کمک به احیای قنوات نیز از موارد ذکر شده در این تفاهم نامه است، گفت: احیا و کمک به احیای ۲۰۰ قنات نیز در این تفاهم نامه ذکر شده است و علاوه بر آن نیز کمک‌های عمرانی به روستاها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در خصوص ساختمان سازی و ساخت منازل قابل استحصال برای همه اقشار کمتر برخوردار اختصاص داده شده است، گفت: در این باره در زمینه طرح اقدام ملی مسکن به دولت کمک می‌کنیم.

این مسئول با بیان این که براساس این تفاهم‌نامه در استان یزد تا ۱۶۰۰ واحد ساخته خواهد شد، گفت: سازمان توسعه و عمران نیز این تعداد واحد را به ۳۵۰۰ واحد در سطح استان افزایش داده‌ است.

وی افزود: عملیات عمرانی بیش از ۱۱۰۰ واحد در قالب این طرح از سوی بنیاد آغاز شده که ۳۶۰ واحد در منطقه‌ی آزادشهر، ۶۰۸ واحد در بلوار مدرس و ۵۰۰ واحد در مهریز در دست ساخت است.

وی با بیان این که این مجموعه‌ها نهایتا تا اواخر سال ۱۴۰۰ ساخته و تحویل خواهند شد، گفت: براساس متقاضیان ثبت‌نام شده از طریق راه و شهرسازی استان، تعداد هشت هزار نفر تایید شده‌اند که ۳۵۰۰ واحد آن توسط ستاد اجرایی فرمان امام ایجاد خواهد شد.

محمدپناه مصالح ساختمانی مورد استفاده در ساخت واحدهای مذکور از نوع درجه یک ایرانی اعلام کرد و گفت: عمدتاً این مصالح از تولیدات باکیفیت داخل استان تهیه شده تا علاوه بر کمک به تولید ملی، اشتغال‌زایی در استان نیز رونق گیرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در یزد همچنین متذکر شد: نیروی کاری به کار گرفته در این طرح‌ها نیز عمدتاً نیروهای بومی استان هستند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها