مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری اردبیل:

افزایش قیمت مرغ به بهانه کمبود نهاده های دامی در اردبیل ممنوع است

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: واحدهای مرغداری اردبیل حق افزایش قیمت عرضه مرغ در بازار را به بهانه کمبود و یا گرانی نهاده های مرغی مرغداری ها ندارند.

افزایش قیمت مرغ به بهانه کمبود نهاده های دامی در اردبیل ممنوع است

حسین وطن دوست در بازدید از سالن کشتارگاه مرغ در اردبیل با بیان اینکه دولت در تأمین نهاده‌های مرغی مرغداری‌ها مشکلی ندارد، اظهار کرد: در همین راستا واحدهای مرغداری اردبیل حق افزایش قیمت عرضه مرغ در بازار را به بهانه کمبود و یا گرانی نهاده‌های مرغی مرغداری‌ها ندارند.

وی کمبود عرضه روزانه مرغ در اردبیل را رد کرد و گفت: واحدهای تولیدی گوشت مرغ در اردبیل روزانه بالغ بر ۱۰۰ تن گوشت مرغ از کشتارگاه روانه بازار می‌کنند و هیچگونه کمبودی در عرضه این محصول نداریم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل به خروج مرغ زنده و کشتار از استان اردبیل اشاره کرد و افزود: طبق تصمیم ستاد تنظیم بازار استان اردبیل خروج مرغ مازاد بر نیاز داخل استان اردبیل صرفاً منوط به مجوزهای قانونی است و در راستای اجرای این تصمیم نیروی انتظامی همکاری می‌کند.

وطن دوست به ایجاد تناسب در مراحل تولید گوشت مرغ از مرحله جوجه ریزی تا کشتارگاه را ضروری عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های متولی بر نظارت قیمت در تمام این مراحل به جد حضور داشته و بازار را کنترل می‌کنند.

دستگاه‌های متولی به وظایف قانونی خود عمل کنند

وی با شفاف سازی وظایف سازمان‌های دخیل در موضوع گوشت مرغ را یادآور شد و تصریح کرد: تأمین مرغ زنده و تحویل به کشتارگاه با قیمت مصوب بر عهده سازمان جهاد کشاورزی، کشتار اصولی و بهداشتی بر عهده دامپزشکی و تحویل مرغ کشتار در کامیون‌های پلمب شده و عرضه به عمده و خرده فروشی‌های از وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل دامپزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل را موظف کرد لیست مرغداران به تفکیک میزان تولید و جوجه ریزی، کامیون‌های پلمب شده حامل گوشت مرغ و نیز میزان عرضه گوشت مرغ در بازار را به صورت منظم تهیه و به استانداری تحویل دهند.

وطن دوست هدف از این نظارت را رصد کامل گوشت مرغ تولیدی و قطع دست دلالان و سودجویان از بازار و برخورد با فروش خارج شبکه گوشت مرغ عنوان کرد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها