طرز تهیه شیرینی خشخاشی با طعم لیمو ترکی

شیرینی های ترکی بسیار خوشمزه و مختلف هستند و مزه آنها با ذائقه ما خیلی سازگار است، برخی شیرینی های ترکی مانند باقلوا و کنافه و ... را همه ما اکثرا خورده ایم و با آن آشنایی داریم.

طرز تهیه شیرینی خشخاشی با طعم لیمو ترکی

مواد لازم:

مارگارین: 125 گرم

پودر شکر: نصف لیوان

نشاسته: نصف لیوان

تخم مرغ: یک عدد

وانیل: 5 گرم

بکینگ پودر: نصف قاشق چایخوری

رنده پوست لیمو: نصف قاشق چایخوری

شکلات تخته ای سفید: 80 گرم پودر

نشاسته: نصف لیوان

آرد: 2 لیوان

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا و برای شروع کار 125 گرم مارگارین ( می توان بجای مارگارین از کره معمولی نیز استفاده کرد) نرم شده در دمای اتاق را داخل یک ظرف می ریزیم و به ان نصف لیوان پودر شکر الک شده اضافه می کنیم و با همزن برقی انها را خوب برای مدت 5 دقیقه مخلوط می کنیم.

مرحله دوم:

در ادامه یک عدد تخم مرغ را که از نیم ساعت قبل از یخچال بیرون گذاشته بودیم و در دمای محیط قرار داده بودیم را شکسته و ان را همراه با 5 گرم وانیل و نصف قاشق چایخوری رنده پوست لیمو به مواد مرحله قبل اضافه می کنیم و با همزن انها را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم:

سپس نصف لیوان پودر نشاسته و 2 لیوان آرد با نصف قاشق چایخوری بکینگ پودر داخل یک ظرف می ریزیم و آنها را قاطی می کنیم و الک می کنیم.

سپس مخلوط مواد آردی را کم کم به مواد مرحله قبل اضافه می کنیم و آنها را خوب با لیسک قاطی می کنیم تا خمیر کم کم جمع شود.

در اخر نیز 2 قاشق غذاخوری خشخاش را به مواد اضافه می کنیم و آنها را خوب هم می زنیم تا خشخاش در خمیر ما بطور یکنواخت پخش شود. اکنون خمیر شیرینی ما اماده است.

مرحله چهارم:

سپس خمیر تهیه شده در مرحله قبل را روی یک سطح صاف به کمک وردنه به ضخامت نیم سانتی متر باز و پهن می کنیم و با کاتر دایره ای و یا شکلهای دلخواه دیگر آن را می بریم.

مرحله پنجم:

در ادامه کار، کف سینی فر را کاغذ روغنی می گذاریم و شیرینی های برش خورده را کف سینی فر می گذاریم و سینی را داخل فرا از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت 20 دقیقه می گذاریم تا شیرینی بپزد و اماده شود.

سپس وقتی شیرینی پخت سینی را از فر بیرون اورده و بعد از سرد شدن ، شیرینی ها را از روی کاغذ روغنی بر می داریم (وقتی شیرینی داغ است نباید ان را از روی کاغذ روغنی برداشت چون ممکن است له شود و بعد از سرد شدن باید ان را از روی کاغذ جدا کرد).

مرحله ششم:

در ادامه برای تزیین شیرینی ، 80 گرم شکلات تخته ای سفید را داخل یک ظرف ریخته و آن را روی بخار کتری می گذاریم و شکلات را به روش بن ماری ذوب می کنیم و یا ظرف شکلات را در ظرفی بزرگتر که دارای آب است ، می گذاریم .سپس شکلات ذوب شده را داخل قیف می ریزیم و ان را روی شیرینی می ریزیم و شیرینی را با آن تزیین می کنیم.

سپس شیرینی را برای مدت 30 دقیقه داخل یخچال می گذاریم تا شکلات ببندد.

اکنون شیرینی ما اماده است و ان را در ظرف مناسبی می چینیم و برای عصرانه همراه با چای یا قهوه می خوریم و یا این شیرینی را برای مهمانی ها درست کرده و با این شیرینی از مهمانها پذیرایی می کنیم. نوش جان

امیدوارم از دستور تهیه این شیرینی ترکی خوشتان آمده باشد و آن را درست کنید.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها