تدارک آمریکا و کره جنوبی برای برگزاری رزمایش مشترک در بهار

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از منابع گزارش کرد، این کشور و آمریکا در تدارک برگزاری رزمایش نظامی مشترک سالانه بهاره خود در ماه آینده میلادی هستند.

تدارک آمریکا و کره جنوبی برای برگزاری رزمایش مشترک در بهار

این رزمایش برنامه ریزی شده موجب برانگیختن توجه و نگرانی از این بابت می‌شود که کره شمالی ممکن است آن را بهانه‌ای برای دست زدن به اقدامات تحریک آمیز در اولین ماه‌های دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا قرار دهد. پیونگ یانگ مدتهاست که این رزمایش را به عنوان تمرینی برای حمله به خود محکوم می‌کند.

به گفته منابع خبری، این رزمایش همراه با شبیه سازی کامپیوتری احتمالا اواسط مارس آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش رایزنی‌هایی میان سئول و واشنگتن برای تصمیم گیری در خصوص جزئیات رزمایش از جمله گستردگی و برنامه زمانی آن در دست انجام است.

یک مقام گفت: بحثها در سطح کاری ادامه پیدا کرده و ما یک نشست برای نهایی کردن تصمیم خواهیم داشت.

این دو کشور هم‌پیمان معمولا دو بار در سال رزمایش مشترک بزرگ همراه با مانورهای نظامی در ابعاد محدودتر در تمام طول سال اجرا می‌کنند.

اما آنها در سال ۲۰۲۰ در مواجهه با همه گیری کروناویروس جدید برنامه برگزاری رزمایش در بهار را "تا مدت نامحدود" به تعویق انداختند و رزمایش تابستان را نیز در ماه اوت در ابعاد محدود برگزار کردند.

همچنین مذاکراتی در خصوص آزمایش "قابلیت عملیاتی کامل" در دست انجام است؛ اینکه سئول کنترل عملیاتی سربازانش در زمان جنگ را از آمریکا باز پس بگیرد.

قرار بود این آزمایش در سال ۲۰۲۰ برگزار شود اما دو طرف به خاطر وضعیت مربوط به کووید - ۱۹ نتوانستند این کار را انجام دهند.

هنوز برای این انتقال مسؤولیت در نظر گرفته شده، چارچوب زمانی دقیق تعیین نشده هر چند که دولت مون جائه این، رئیس جمهوری فعلی کره جنوبی امیدوار بوده که این کنترل را طی دوره ریاست جمهوری او که در مه ۲۰۲۲ پایان می‌یابد، باز پس بگیرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها