مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین:

ویژه برنامه راویان بالندگی در قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: به منظور تجلیل از دو شاعر برجسته قزوینی ویژه برنامه راویان بالندگی در قزوین برگزار می‌شود.

ویژه برنامه راویان بالندگی در قزوین برگزار می‌شود

فاطمه محمدبیگی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: آیین تجلیل ملی از شاعران و فعالان شعر انقلاب اسلامی پیرو استمرار فعالیت‌های ادبی در سال جاری و برگزاری برنامه‌ها و جلسات ارزشمند فرهنگی و آموزشی محافل ادبی همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب همراه با شعار "انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر، چون کوه استوار" با عنوان "راویان بالندگی" در استان‌ برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: در کنار رشادت‌های انجام شده برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی نقش برخی از افراد در ماندگار شدن روزهای انقلاب بسیار پررنگ و حائز اهمیت است، چنانچه مقام معظم رهبری نیز یکی از وظایف شعر را زنده نگه‌داشتن وقایع مهمی که در جهان رخ می‌دهد عنوان کرده‌اند که بسیاری، سعی در محو کردن آن از یاد و خاطره مردم داشته‌اند.

محمدبیگی اضافه کرد: شاعران، نویسندگان و هنرمندانی که بخشی از آثار و تولیدات خود را برای ماندگار کردن وقایع انقلاب و حفظ این میراث ارزشمند برای آیندگان صرف کرده اند، در این زمینه بسیار اثرگذار بودند.

وی تصریح کرد: این روزها می‌تواند زمان مناسبی برای گرامیداشت یاد و خاطره این هنرمندان باشد که نهاد کتابخانه‌های عمومی با برگزاری جلسات راویان بالندگی در این زمینه تلاش کرده است.

محمدبیگی گفت: جلسه تجلیل از شاعران فعال در بخش انقلاب و رویدادهای مرتبط با آن در استان قزوین نیز به صورت مجازی در تاریخ ۲۷ بهمن‌ماه برگزار می‌شود و در آن از شاعران برجسته استان آقای اسماعیل سکاک، شاعر آئینی و آقای محمدعلی حضرتی‌ها، پژوهشگر و شاعر قزوینی تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در روز دوشنبه ۲۷ بهمن‌ماه رأس ساعت ۱۰ صبح با مراجعه به لینک https://www.skyroom.online/ch/nahaad/qazvinpl و انتخاب گزینه میهمان در این نشست شرکت کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها