دستورالعمل کارشناسان بهداشتی در آمریکا برای بازگشایی مدارس

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا (CDC) دستورالعمل بازگشایی مدارس در این کشور را اعلام کرد.

دستورالعمل کارشناسان بهداشتی در آمریکا برای بازگشایی مدارس

کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا روز گذشته (جمعه) اظهار داشتند: هم اکنون حضور در کلاسهای درس برای بسیاری از کودکان آمریکایی بی خطر است.

در دستورالعمل این مرکز آمده است: درصورتیکه مدارس پنج استراتژی کلیدی "کاهش لایه ای" را بر اساس وضعیت انتقال بیماری در شهر و منطقه خود به کار گیرند، بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان بی خطر خواهد بود. این استراتژیها شامل الزام همه افراد به استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی است.

به گفته کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها، هر یک از این عوامل تداخلی می تواند میزانی از حفاظت و مصونیت را ایجاد کند اما زمانیکه همه با هم یا به صورت لایه ای یعنی متناسب با شدت آلودگی در هر منطقه اجرا شوند، بیشترین میزان مصونیت را ایجاد می کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها توصیه می کند که مدارس، استفاده همگانی و صحیح از ماسک را به عنوان محور اصلی استراتژی های بازگشایی و همچنین اعمال فاصله فیزیکی را در نظر داشته باشند . این دو استراتژی در مناطقی که با شیوع بالای بیماری کووید-۱۹مواجه هستند بسیار اهمیت دارد که هم اکنون در اکثریت مناطق ایالات متحده این شرایط وجود دارد.

کارشناسان این مرکز تاکید کردند: اکنون می دانیم بسیاری از موارد خوشه ای ابتلا در مدارس زمانی ایجاد می شود که استفاده از ماسک به درستی انجام نمی گیرد.

همچنین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها اعلام کرده است که مدارس باید سه گام دیگر برای پیشگیری از انتقال بیماری کووید-۱۹ را در نظر داشته باشند: شستشوی مرتب دستها، ضدعفونی و پاکسازی دقیق محیط و شناسایی بیماران احتمالی به محض تشخیص مورد ابتلا.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها