ماجرای داد و فریاد سفیر امارات بر سر نماینده کنگره

سفیر امارات در واشنگتن که از نماینده دموکرات کنگره آمریکا و مسئول هدایت تلاش‌ها برای پایان دادن به حمایت کشورش از جنگ یمن، به شدت خشمگین بوده در نشستی بر سر او فریاد کشیده است.

ماجرای داد و فریاد سفیر امارات بر سر نماینده کنگره

وبسایت آمریکایی اینترسپت با انتشار گزارشی از موضع سفیر امارات در واشنگتن درباره تلاش‌های کنگره برای پایان دادن به جنگ یمن پرده برداشت.

روزنامه القدس العربی نوشت، یوسف العتیبه، سفیر امارات در واشنگتن که از رو کانا، نماینده دموکرات کنگره آمریکا و مسئول هدایت تلاش‌ها برای پایان دادن به حمایت کشورش از جنگ یمن، به شدت خشمگین بوده در نشستی بر سر کانا فریاد کشیده است.

کانا در این رابطه به اینترسپت گفت: کاملا غافلگیر شدم. تا حالا سفیر کشوری به دفترم نیامده و سرم فریاد نکشیده بود. این کار مرا به این باور رساند که استکبار واقعی و قلدری وجود دارد، این احساس امارات که بسیار قدرتمند است تا جایی است که می‌تواند اینگونه رفتار کند. من واقعا قبلا چنین چیزی ندیده بودم.

وی که نماینده دموکرات از ایالت کالیفورنیا است و ژانویه ۲۰۱۷ سوگند یاد کرده است، افزود، دقیقا به خاطر نمی‌آورد که آن نشست چه زمانی بود، اما نشست‌های بعدی با العتیبه آرامتر برگزار شد.

کانا گفت: یک یا دو بار دیدار کردیم و العتیبه از شدت خشم خود در نشست‌های بعدی کاست، اما من به این باور رسیدم که این خشم او نشانی از عمق این منافع است.

ریچارد مینتز، مدیر شرکت روابط عمومی هارپر گروپ که نماینده امارات در واشنگتن دی سی است، گفت، العتیبه بالا بردن صدایش علیه کانا را رد کرد.

اینترسپت نوشت، بازگشت دموکرات‌ها به قدرت العتیبه را در موضع حساسی قرار داده است. آن هم در حالی که امارات در تسهیل اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در سراسر خاورمیانه نقش رهبری را داشت و شرکت املاک جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ، امارات را منبع تامین بودجه خود می‌دانست.

طبق اعلام این وبسایت، العتیبه با وجود کوچک بودن کشورش از مشهورترین سفرای خارجی در واشنگتن است. او بابت مهمانی‌های مجلل و داشتن طیف وسیعی از دوستان رده بالا در واشنگتن معروف است.

العتیبه در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ به سرعت روابط مستحکمی با کوشنر برقرار و از کانال مستقیم خود با کوشنر استفاده کرد تا وزارت خارجه را از روند تصمیم گیری دور کند.

کانا گفت، العتیبه با عصبانیت به تلاش‌های ضد جنگ در یمن واکنش نشان داد در حالی که با وجود اختلاف نظر، سعودی‌ها در گفتگو دیپلماتیک تر هستند و به دیدگاه‌ها احترام می‌گذارند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها