نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

رفع مشکل بنگاه‌های مشکل‌دار بدون حضور تشکلهای کارگری ممکن نیست

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی بر نقش تشکلهای کارگری در ایجاد روحیه تعاون و همکاری و همراهی برای حل مشکلات بنگاههای مشکلدار تاکید کرد.

رفع مشکل بنگاه‌های مشکل‌دار بدون حضور تشکلهای کارگری ممکن نیست

کریم یاوری در دیدار با مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام اظهار کرد: حل و فصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار در استان ایلام از طریق دستگاه‌های متولی و مبادی ذیربط کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته های مرتبط استانی و شهرستانی و کمیسیون کارگری به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

وی گفت: هدف از شناسائی، رصد و پیگیری مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار توسط ادارات کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استانهای در جهت صیانت از نیروی کار، پایداری بنگاه،حفظ تولید ،تثبیت و توسعه اشتغال کارکنان و کارگران است.

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تاکنون حدود 15 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در ایلام برای بررسی ،رسیدگی و حل و فصل بنگاه‌های اقتصادی مشکلدار برگزار شده است.

یاوری تاکید کرد: صیانت از نیروی کار فقط در رسیدگی‌های حقوقی به دادخواست‌های قانونی کارگران نیست بلکه گره‌گشائی از مشکلات بنگاه‌های اقتصادی که محل کار و تأمین معاش کارگران است از اولویت‌های کارگران و جزء خواسته‌های به حق آنان است.

مشاور و بازرس ویژه وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکلدار در مرحله اول برعهده کارفرمایان ،مالکان ،سهامداران و مدیران مسئول بنگاه‌ها است و در مرحله دوم مسئولیت متوجه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های صادر کننده جواز تأسیس و پروانه بهره برداری و بانک‌هائی است که با پرداخت تسهیلات در ایجاد و راه اندازی بنگاه مشارکت کرده‌اند.

یاوری ادامه داد: پس از این کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استانها و ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید در کشور مکلف به بررسی،رسیدگی ،گره گشائی و چاره اندیشی برای رفع مشکلات بنگاهها ی اقتصادی مشکلدار هستند.

یاوری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت صیانت از نیروی کار و پشتیبانی و حمایت از کارگران ، پایداری تولید، حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها ،تثبیت و توسعه اشتغال و ایجاد مشاغل جدید ،شناسائی و رصد بنگاههای اقتصادی مشکلدار را در دستور کار قرار داده و حضور مؤثر و فعال ادارات کل استانی و کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید به این دلیل است.

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: نقش کارگران و تشکلهای منتخب آنان در حل مشکلات بنگاه‌ها اجتناب ناپذیر است و تشکلهای کارگری در ایجاد روحیه تعاون و همکاری و همراهی برای حل مشکلات بنگاههای مشکلدار با کارفرمایان می توانند نقش آفرینی کنند که در این مسیر ،تشکل‌های قانونی منتخب کارگران خوب عمل کرده اند و کارگران را در جهت پیشرفت امور واحد در دستیابی به میزان تولید و خدمات پیش بینی شده و برنامه های تولیدی و خدماتی بنگاهها تشویق و ترغیب کرده‌اند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها