معاون استاندار مرکزی:

عادی‌انگاری کرونا کار دستمان می‌دهد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: عادی‌انگاری کروناویروس و غفلت از رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار دستمان می‌دهد و موجب وقوع پیک چهارم خواهد شد.

عادی‌انگاری کرونا کار دستمان می‌دهد

بهروز اکرمی شنبه ۲۵ بهمن ماه در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی با اشاره به رنگ بندی‌های اعلام شده در شرایط کرونایی در نقاط مختلف کشور اظهار کرد: نحوه فعالیت بنگاه های اقتصادی بر مبنای چهار رنگ قرمز، نارنجی، زرد و آبی صورت می‌گیرد که باید اطلاع رسانی دقیق‌تری توسط فرمانداران شهرستان‌ها در این خصوص به مردم انجام شود.

وی در خصوص جلوگیری از ضرر به بنگاه های اقتصادی و اصناف در شرایط کرونایی بیان کرد: پیشنهاد می شود که اتاق اصناف به همراه سازمان صمت طرحی را با رویکرد رعایت پروتکل‌های بهداشتی که توسط دانشکده علوم پزشکی کارشناسی شده است آماده کرده و برای تصمیم گیری در جلسه قرارگاه پدافند زیستی مطرح کنند تا بر اساس آن درخصوص فعالیت‌های اقتصادی در روزهای پایانی سال و مراکزی نظیر فروش فوق العاده سازوکار مناسب اتخاذ شود.

معاون استاندار مرکزی با اشاره به مشاهده دو مورد ابتلای به کرونای انگلیسی در دو استان قزوین و البرز که در مجاورت استان مرکزی قرار دارند، گفت: موردی که در استان البرز مبتلا به کرونای انگلیسی مشاهده شده و فوت کرده، یک دست فروش دوره گرد بوده است. براین اساس باید شهرهایی که با این دو استان مجاور و همسایه هستند حساسیت بیشتری نسبت به رفت‌وآمدها داشته باشند و فرمانداران نیز باید اوضاع منطقه را بطور کامل رصد کرده و تصمیمات لازم برای جلوگیری از سرایت ویروس را اتخاذ کنند.

وی درگیری استان مرکزی با ویروس کرونای انگلیسی را زمینه ساز وقوع فاجعه‌ای بزرگ دانست و اظهار کرد: متاسفانه کاهش رعایت پروتکل‌ها در استان مرکزی بویژه در مراکز تجمعی، بازار، پاساژها و ... نگران کننده است و ایجاد حساسیت بیشتر در این خصوص وظیفه فرمانداران است.

او بیان کرد: فرمانداران شهرستان‌های استان مرکزی صرفا به گزارش‌هایی که از وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه می‌شود اکتفا نکنند. بازدید میدانی و بررسی دقیق وضعیت رعایت پروتکل‌ها و تطابق آن با گزارش‌های اعلامی از تکالیف فرمانداران است تا سطح رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با نظارت دقیق و اتخاذ سازوکار مناسب ارتقا پیدا کند، چرا که کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش آمار مبتلایان را به همراه خواهد داشت.

معاون استاندار مرکزی با اشاره به فعالیت بازار روزهای سطح استان گفت: دستفروشان زیادی در سطح استان فعالیت دارند که آمار آنان در روزهای پایانی سال افزایش می‌یابد.

کنترل و نظارت بر نحوه فعالیت آنان بر عهده فرمانداران، شهرداران و دانشگاه علوم پزشکی است.

وی در خصوص مراسم جشن و عروسی در ماه‌های رجب و شعبان گفت: برگزاری نشست توجیهی فرمانداران با روسای اتحادیه‌های صنفی و تالارداران و تاکید بر رعایت پروتکل های ویژه برگزاری جشن و عروسی در تالارها از ضروریات است و باید با متخلفین برخورد قانونی صورت گیرد. همچنین فرمانداران با برگزاری نشست‌های هماهنگی، بر اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی نظارت کنند.

اکرمی با تاکید بر اینکه نصب و راه اندازی اپلیکیشن ماسک در همه‌ سازمان‌ها و ادارات الزامی است، افزود: با وجود مصوبه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی مبنی بر نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن ماسک در همه‌ ادارات و کنترل دقیق ورود و خروج افراد برای شناسایی مبتلایان، متاسفانه میزان بهره‌گیری و استفاده از این اپلیکشن در ادارات استان حدود ۲۰ درصد بوده که مسئولیت آن متوجه حراست سازمان‌ها، فرمانداران و اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف هر شهرستانی است.

وی بر خرید تدریجی نوروزی مردم در آستانه سال جدید به منظور جلوگیری از تراکم تردد در روزهای پایانی سال در سطح شهر تاکید کرد و افزود: باید مردم به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که خریدهای شب عید خود را به تدریج و از روزهای نخست اسفندماه انجام دهند.

معاون استاندار مرکزی بر ارائه تحلیلی از آثار مثبت و منفی اعمال محدودیت های تردد بین شهری و شبانه از سوی دستگاههای اجرایی و متولی این طرح در استان تاکید کرد و افزود: نوع محدودیت هایی که صورت می گیرد براساس رنگ بندی کرونایی و مطابق با دستورالعمل هاست و اگر شهرستانی نیاز به دستورالعمل دیگری دارد باید پیشنهاد خود را به ستاد استانی ارائه تا تصمیم گیری شود. همچنین نظارت بر فعالیت آرامستان ها در شرایط کنونی تشدید یابد تا مشکلی پیش نیاید.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • امیرعباس
    0

    من اراکی ام ، موندم چرا این خبر از معاون استاندار گذاشتین ؟پولی چیزی داده برا انتشار خبرش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها