مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

کودهای ریزمغذی به کلزاکاران قزوینی اختصاص می‌یابد

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: کودهای ریزمغذی از محل اعتبارات مجری طرح های دانه های روغنی کشور به کلزاکاران قزوینی اختصاص می یابد.

کودهای ریزمغذی به کلزاکاران قزوینی اختصاص می‌یابد

تورج بنیادی با اعلام این خبر اظهار داشت: سه هزار و ۴۰۰ کیلوگرم انواع کودهای ریزمغذی با اعتبارات دولتی خریداری شده است و در مراحل مختلف رشد گیاهان کلزا به شکل رایگان به کشاورزان تحویل داده می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: طرح مدیریت کاهش خسارات احتمالی آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در سطح پنج هزار و ۴۸۴ هکتار از مزارع کلزا استان اجرا می‌شود.

این مسوول گفت: در قالب این طرح، ستاد پایش مزارع در سطح سازمان، شهرستان‌ها و مراکز جهاد کشاورزی تشکیل شده تا با بازدیدهای دقیق و توصیه‌های فنی برای کنترل و مبارزه به موقع با علف‌های هرز، تغذیه بهینه مزارع و آبیاری بتوان تولید و عملکرد مزارع را افزایش داد.

وی اظهار داشت: گروه پایش مزارع با بازدیدهای مستمر روزانه و هفتگی مسائل و مشکلات موجود مربوط به زراعت کلزا و همچنین گندم و جو را بررسی و به ستاد پایش سازمان جهاد کشاورزی جهت اقدام به موقع منعکس می‌کنند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: در سال زراعی جاری ۲۹ هزار و ۳۶۶ کیلوگرم انواع بذرهای هیبرید و آزاد گرده ‌افشان (OP) شامل تولید داخل و وارداتی مانند نپتون، هیدورمل، آرشیتکت، آنجلیکو، آنیستون، رهان، گارو، ماراتن، دیفیوژن، اکاپی، نیما و گابریلا در اختیار کشاورزان کلزا کار استان قرار گرفته و در سطح مزارع کشت شده است.

استان قزوین از قطب های تولید کلزا در کشور به شمار می رود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها