ترامپ با خطر قطع مهمترین جریان درآمدش مواجه است

همچنان که دونالد ترامپ در محاکمه از بابت دومین استیضاحش در کنگره قرار دارد، بنا به گفته یک منبع آگاه با یک تهدید بالقوه دیگر علیه گل سر سبد دارایی‌هایش مواجه است که ممکن است بزرگترین جریان درآمد وی را متوقف کند.

ترامپ با خطر قطع مهمترین جریان درآمدش مواجه است

این تهدید علیه یک شراکت به شدت پرسود املاک که باعث درآمدی چشمگیر برای سازمان ترامپ می‌شود مطرح شده و باعث تشدید فشارها بر این رئیس جمهور سابق همچنان که تجارت او در حوزه املاک و هتل در مواجهه با بدهی هنگفت و کاهش شدید درآمدها، عمدتا به سبب همه گیری کروناویروس به مشکل خورده، شده است.

این شراکت مربوط به دو ساختمان تجاری رده بالا - یکی در خیابان ششم نیویورک و دیگری در مرکز سان فرانسیسکو - بوده و به تنهایی پرسودترین دارایی در امپراتوری ترامپ به حساب می‌آید. سازمان ترامپ صاحب ۳۰ درصد سهام این ساختمانها بوده در حالی که شریک آن یعنی شرکت وورنادو ریلتی تراست، یک شرکت املاک بزرگ شهر نیویورک، صاحب ۷۰ درصد از سهام آن است.

اما حالا استیون راث، رئیس و بنیانگذار قدرتمند وورنادو، بنا به گفته یک شخص آگاه، مسدود کردن جریان درآمدی ترامپ از این شراکت را در نظر دارد. یک چنین اقدامی ممکن است سبب قطع رسیدهای پول سازمان ترامپ شده و ترامپ را مجبور به فروختن سهامش به شرکت وورنادو با تخفیف کند و برای او یک عایدی کوچکتر باقی گذاشته و یک منبع درآمد حیاتی او را از بین ببرد.

اریک ترامپ، پسر دونالد ترامپ دریک مصاحبه از پاسخ به سوالهایی درباره مساله شرکت وورنادو خودداری کرد. او که معاون رئیس سازمان ترامپ است، گفت: ما شدیدا به این دو ساختمان افتخار می‌کنیم. آنها دو عدد از بهترین دارایی‌های تجاری هر کجای جهان هستند.

وال استریت ژورنال نخست در این خصوص گزارش کرد که راث در حال بررسی راه‌هایی برای خارج شدن از شراکت با ترامپ از جمله مسدود کردن جریانهای درآمدی مربوط به این شراکت است. شرکای کنترل کننده در این چنین معاملاتی آزادی عمل زیادی برای اداره عملیاتهایشان آنطور که مناسب ببینند، دارند.

ترامپ بیش از یک دهه است که مالک سهام مربوط به این دو ساختمان بوده و طبق گزارش مجله فوربس، ارزش سهام اقلیت او اخیرا ۷۸۴ میلیون دلار برآورد شده در حالی که سهم بدهی ترامپ از این ساختمانها ۴۴۵ میلیون دلار برآورد شده است.

تقریبا ۴۰۰ میلیون دلار از بدهی که بخشی از آن از سوی هتل بین‌المللی ترامپ در واشنگتن دی.سی و باشگاه گلف ترامپ نشنال دورال در میامی پشتیبانی شده، موعد پرداختش در سال ۲۰۲۳ شروع می‌شود. در حالی که فروختن سهم شراکتش به شرکت وورنادو به تخفیف این بدهی کمک می‌کند، به دست آوردن دلارهای این سهم اهمیت زیادی دارد.

درآمد ناشی از تملک شراکتی سازمان ترامپ بر این دو ساختمان با شرکت وورنادو با توجه به تبعات اقتصادی مرتبط با همه گیری کووید-۱۹ که گریبان دیگر املاک او را گرفته، اهمیت زیادی دارد. بر اساس سوابق فدرال دارایی‌های ترامپ که ماه گذشته میلادی ثبت شدند، عمده املاک او با کاهش درآمد مواجه شده‌اند.

کارشناسان می‌گویند او برای حفظ دارایی‌هایش از جمله هتل بین‌المللی ترامپ در واشنگتن دی.سی یا تفرجگاه مارالاگو در فلوریدا نیاز به حجم پول هنگفتی دارد.

به گفته منبع آگاه، ایده مسدود کردن جریانهای درآمد توسط وورنادو در شراکت با ترامپ اخیرا در پی اغتشاش ششم ژانویه در کنگره و همچنین تلاشهای ناموفق سال گذشته میلادی برای فروختن ساختمانها به ارزش حدودا پنج میلیارد دلار یا ری‌فاینانس آنها مطرح شده است. برخی بانکهای شریک با ترامپ نیز اخیرا روابطشان را با او قطع کرده‌اند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها