سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

۹ شهر کشور قرمز شدند/ حال دریافت کنندگان واکسن روسی خوب است

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در برخی استان ها شاهد خیز کرونا هستیم و ۹ شهر کشور قرمز شدند و با توجه به موارد کرونای انگلیسی باید بیشتر مراقبت کنیم.

۹ شهر کشور قرمز شدند/ حال دریافت کنندگان واکسن روسی خوب است

علیرضا رییسی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: ما از معدود کشورهایی هستیم که مسئولان بلند پایه مانند رئیس جمهور حداقل هفته ای دو روز موارد را پیگیری می کنند.

وی ادامه داد: در سطح دنیا با توجه به ویروس جهش یافته انگلیسی، آفریقایی و ژاپنی موارد مرگ و میر، تغییر الگوی رفتاری، سرایت ویروس و حتی کشندگی بالاتر رفته است و در انگلیس بیش از چهار میلیون نفر درگیر بیماری شده اند و این کشور بیش از ۱۳۵ هزار نفر فوتی کرونا داشته است و در آمریکا نیز مرگ و میر از مرز ۵ هزار نفر هم عبور کرده است، در سایر کشورها هم به همین نسبت وضعیت شیوع بیماری کرونا وضعیت خیلی خوبی نیست.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: خوشبختانه در سطح کشور ما همچنان روند نزولی فوتی ها را داریم و مرگ و میرها دو رقمی است، اما باید توجه داشت علی رغم آنکه آمار فوتی ها پایین است زمانی که بیماری شیوع می یابد معمولا دو هفته بعد میزان بستری ها بالا می رود و چهار هفته بعد هم در میزان فوتی ها تغییر می کند و برعکس، وقتی بستری ها کاهش پیدا می کند، چهار هفته بعد آمار فوتی ها کاهش پیدا می کند و آن اقداماتی که از اول آذرماه انجام شد و میزان ورودی بیمارستانها کم شد، اثر خود را اکنون نشان می دهد و کاهش میزان فوتی ها اثر رعایت دستورالعمل‌ها در چد هفته گذشته است.

خیز کرونا در برخی استان ها

رییسی گفت: باید دانست که در برخی استانها خیز بیماری شروع شده و جای هشدار جدی است و اکنون در خوزستان بالاترین میزان شیوع بیماری را داریم و نیاز داریم تا همه مردم و مسئولان در این استان بیشتر مراقبت کنند تا جلوی خیز بیماری را بگیریم و ۹ شهر استان خوزستان به وضعیت قرمز در آمدند و آژیر قرمز در این استان به صدا در آمد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، کارون، هویزه، شادگان و شوشتر روند افزایشی بیماری را دارند. این شهرها در سطح کشور وضعیت قرمز دارند و مردم باید دستورالعمل های بهداشتی سخت گیرانه را رعایت کنند تا بتوانیم این خیز بیماری را کنترل کنیم.

وی اظهار کرد: در آذربایجان غربی نیز روند ابتلا رو به افزایش است و دستورالعمل های بهداشتی و مراقبت‌ها باید جدی گرفته شود. در حال حاضر هرمزگان نیز خیز بیماری را تا حدود زیادی کنترل کرده است. روند بیماری در استان مازندران که صعودی بود، در طی دو هفته گذشته کنترل شده است. از ۱۵ شهر نارنجی در مازندران، هشت شهر در وضعیت زرد کرونا قرار دارند و هنوز هفت شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رییسی افزود: استان گلستان و گیلان نیز همچنان نیازمند مراقبت شدید دارند همچنین در استان بوشهر نیز بیماری شیب ملایم رو به بالا دارد که به دقت بیشتری نیازمند است.

آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در کشور

معاون وزیر بهداشت گفت: در مجموع ۹ شهر قرمز، ۳۹ شهر نارنجی، ۲۲۸ شهر زرد و ۱۷۲ شهر آبی داریم. همان طور که مشاهده می‌شود، از تعداد شهرهای آبی کم شده و به تعداد شهرهای زرد و نارنجی افزوده شده است.

وی ادامه داد: در آذربایجان شرقی چهار شهر نارنجی، آذربایجان غربی پنج شهر، اصفهان دو شهر، خوزستان پنج شهر، خراسان جنوبی یک شهر، کرمان یک شهر، کهگیلویه و بویراحمد و گلستان هر کدام سه شهر، گیلان هفت شهر، مازندران هشت شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند و نیاز به مراقبت ویژه در این شهرهاست.

فوت یک بیمار مبتلا به کرونای جهش یافته در قزوین

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در مورد استان قزوین نیز که بیماری روند رو به بالا دارد، یک فرد بر اثر ابتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی فوت شده است. اطرافیان بیمار همگی تست شد اند و نتایج آزمایش تا فردا آماده خواهد شد تا ببینیم آیا اطرافیان که مبتلا شده‌اند هم به نوع ویروس جهش یافته مبتلا شده‌اند یا خیر.

وی ادامه داد: به هر حال باید از مرزها مراقبت کرد و اگر مسافری از خارج از کشور وارد می‌شود، همه باید مراقبت کنند و قرنطینه رعایت شود. اگر فردی وارد کشور می‌شود و حتی علائم ندارد، حداقل باید ۱۴ روز قرنطینه و علائم او به شدت رصد شود.

واکسیناسیون کرونا بر اساس سند ملی انجام می‌شود

رییسی بیان کرد: درباره واکسن واکسیناسیون برای گروه هدف شروع شده و با عدالت کامل این واکسن‌ها توزیع شده است و روند واکسیناسیون امروز و فردا نیز ادامه پیدا می‌کند. شب گذشته محموله جدید شامل ۱۰۰ هزار دوز واکسن وارد کشور شد و در هفته‌های دیگر نیز محموله‌های بعدی وارد می‌شود و روند واکسیناسیون بر اساس سند ملی واکسیناسیون کشور که مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا است، ادامه پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: تاکنون افرادی که واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند هیچ گونه عوارض جدی نداشتند و عوارض معمول واکسیناسیون مانند درد در محل تزریق و تب گزارش شده و حالشان دریافت کنندگان واکسن روسی خوب است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ملول
    0

    22 بهمن رو یادتونه چقدر پروتکل رعایت کردید

  • ؟
    0

    قرار بود ۴/۲میلیون دوز واکسن آسترازنکا وارد کشور شود . پس چی شد ؟ در ضمن قرار بود تا پایان بهمن واکسن مشترک با کوبا هم وارد شود . چی شد ؟

  • کاربر ناشناس
    0

    آقا مطمئنا تا اواسط اسفند همه شهرها قرمز میشوند ومردم عید مثل پارسال خونه نشین میشوند ودوباره تو اردیبهشت برای انتخابات همه جا آبی میشود

  • کاربر ناشناس
    0

    آقای ستاد کرونا از امروز بیشتر شهرها قرمز میشوند ولی وجدانن چرا تو دهه مبارک فجر قرمز نبودند رفت وآمد خودروها به شهرها هم که مسدود بود چجوری قرمز شدند این جای سوال است!!!!!

  • کاربر ناشناس
    0

    آقا تهران تا دیشب آبی بود امروز زرد شد یکشبه این همه کرونایی آبی را تو تهران زرد کردند آقا ای آقا نکنید اینکارها را نکنید وجدانن مردم خر نیستند نکنید

  • کاربر ناشناس
    0

    ۹شهر قرمز شد ولی حال مردم خراب شد با این وضع که تو دهه همه چی خوب بود وبیشتر شهرها آبی وزرد بودند ولی حالا شهرها نارنجی وقرمز شدند .وجدانن دارید مردم را رنگ میکنید فکر میکنید مردم خر هستند .دست بردارید از این کلک بازیهاتون

  • کاربر ناشناس
    0

    آقای علیرضا رییسی ترددها جاده ها کی آزاد میشوند چند روز آزاد شد من پدر را برای معالجه به تهران آوردم وشهرستان من مجوز بمن نداد گفتند مجوز لازم نیست الان تو تهران گیر کردم چون پلاک خودرو برای تهران هست سایت فرمانداری تهران هم جواب نمیده من باید چکار کنم پدرم با ویلچر واکسیژن زندگی میکنه چطور باید به شهرم برگردم. اگر وجدان داری اگر پدر مادر داری جواب منو بده.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها