اعمال محدودیت‌های وضعیت قرمز کرونایی در البرز

استاندار البرز گفت: برای پیشگیری از بروز موج چهارم کرونا در استان محدودیت‌های وضعیت قرمز اعمال می‌شود.

اعمال محدودیت‌های وضعیت قرمز کرونایی در البرز

عزیزالله شهبازی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با که صبح شنبه به ریاست رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور استانداران سراسر کشور برگزار شد، با اشاره به تراکم بالای جمعیت در البرز و عواقب ناشی از آن به‌ویژه در جریان شیوع، اظهار کرد: تبادل بالای جمعیت از محورهای البرز با ۱۴ استان کشور و حجم قابل توجه تردد روزانه بین البرز و تهران این استان را در معرض خطر جدی شیوع این بیماری قرار داده است.

وی ادامه داد: البرز در موج اول و دوم شیوع بسیار مطلوب عمل کرد و با مدیریت صحیح توانست کمترین تلفات را نسبت به شرایط حاکم در استان داشته باشد، در موج سوم نیز به دلیل حجم بالای تردد با استان‌های درگیر آسیب دید اما شرایط همچنان مدیریت شد و اوضاع تحت کنترل است.

استاندار البرز بیان کرد: مدیریت بیماری در این استان به نحوی انجام شد که چندین هفته متوالی از سوی ستاد ملی مقابله با مورد تقدیر قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در محافل مختلف موضوع ابتلای یک البرزی به ویروس کرونای انگلیسی مطرح و در فضای مجازی منتشر شد، افزود: طی بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد که این فرد از ساکنان استان قزوین بوده است که برای درمان به استان البرز و شهر هشتگرد مراجعه کرده است.

آماده‌باش دانشگاه علوم پزشکی البرز برای مقابله با کرونای انگلیسی

شهبازی تصریح کرد: به دلیل اینکه قزوین هم‌جوار البرز است، بی‌درنگ دستور آماده‌باش به دانشگاه علوم پزشکی استان برای اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از شیوع این ویروس را صادر کردیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود و برای مدیریت بیماری در استان، محدودیت‌های وضعیت قرمز را در البرز اجرایی می‌کنیم و از مردم، اصناف، کادر بهداشت و درمان، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیج و اعضای ستاد استانی انتظار می‌رود که برای مقابله با این ویروس همراهی لازم را داشته باشند.

استاندار البرز گفت: واکسیناسیون در البرز نیز آغاز شده و بر اساس اولویت‌بندی صورت گرفته در حال تزریق است.

وی اظهار کرد: بسیاری از بیمارانی که در البرز بستری می‌شوند به استان‌های هم‌جوار تعلق دارند و ما نمی‌توانیم از پذیرش آنها خودداری کنیم.

شهبازی متذکر شد: مجموعه استان در آماده‌باش کامل قرار دارند تا برای پیشگیری از بروز موج چهارم شیوع تمهیدات لازم را داشته باشیم، چراکه این موج تبعات به مراتب سنگین‌تری خواهد داشت و قطعاً قربانیان بیشتری گرفته خواهد شد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها