کشتارگاه نیشابور یکی از ۴ کشتارگاه صنعتی استاندارد خراسان رضوی

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور گفت: کشتارگاه صتعتی نیشابور یکی از چهار کشتارگاه صنعتی استان است که با برخورداری از از استانداردهای لازم، ظرفیت کشتار ۱۰۰۰ راس دام سبک و ۱۰۰ راس دام سنگین را داراست.

کشتارگاه نیشابور یکی از ۴ کشتارگاه صنعتی استاندارد خراسان رضوی

علی سلیمانی عنوان کرد: در حال حاضر این کشتارگاه علاوه بر تامین گوشت شهرستان به خارج استان از جمله، سمنان، تهران و مازندران نیز گوشت ارسال می‌کند.

وی ادامه داد: در ارتباط با بسته‌بندی گوشت نیز باید بگویم که به ‌مدت سه یا چهار ماه آینده فاز دوم توسعه این کشتارگاه به بهره‌برداری خواهد رسید و لاشه‌ها نیز در همین مکان بسته‌بندی می‌شوند.

سلیمانی با بیان این که ظرفیت این کشتارگاه ۱۰۰۰ راس دام سبک و ۱۰۰ راس دام سنگین است، اظهار کرد: تمام امکانات کشتارگاه صنعتی‌ نیشابور، فراهم شده‌ و دارای پروانه بهداشتی است که البته یکی از کشتارگاه‌های خوب استان نیز به شمار می‌رود و به استان‌های دیگر هم گوشت، صادر می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور افزود: در حال‌ حاضر در فاز دوم توسعه کشتارگاه هستیم و لاشه گوشت را همیشه خواهیم داشت اما بسته بندی در وزن‌های یک کیلویی و غیره برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپر مارکت و مکان‌هایی که گوشت بسته‌بندی لازم دارند، در این فاز اتفاق خواهد افتاد و گوشت به شکل بسته‌بندی نیز عرضه خواهد شد.

وی درباره تضمین کیفیت گوشت بسته بندی شده نیز تصریح کرد: لاشه اگر دارای تاریخ باشد، گوشت مشکلی ندارد و تقلب هم بسیار کم صورت‌ می‌گیرد و به این ‌شکل‌ نیست که بتوان لایه رویی گوشت را مرغوب و لایه زیرین را نامرغوب گذاشت چرا که نظارت شکل خواهد گرفت و تا به امروز هم طبق گزارش‌های مردمی به ندرت چنین اتفاقی پیش آمده‌ است. زمانی‌ که گوشت دارای تاریخ، لیبل، مهر دامپزشکی، پروانه بهداشتی و بهره برداری دامپزشکی باشد، بسیار به ندرت چنین اتفاقاتی را شاهد خواهیم ‌بود.

سلیمانی مطرح کرد: شهرستان نیشابور به ‌لحاظ ظرفیت کشتار با مشکل خاصی رو به رو نیست و علاوه بر اینکه می‌تواند استحصال گوشت شهرستان را به طور کامل تامین‌ کند، به شمال کشور مانند مازندران و همچنین تهران و سمنان‌، نیز گوشت صادر کرده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها