جزئیات محدودیت‌های جدید کرونایی در استان سمنان اعلام شد

جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در سمنان گفت: محدودیت‌های جدید کرونایی با توجه به این وضعیت به مدت یک هفته اعمال می‌شود.

جزئیات محدودیت‌های جدید کرونایی در استان سمنان اعلام شد

حبیب‌الله خجسته‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت استان سمنان با توجه به شیوع ویروس کرونا پرداخت و اظهار داشت: چند شهرستان این استان که در هفته‌های اخیر در وضعیت آبی قرار داشتند، دوباره رنگ کرونا در آن شهرستان‌ها تغییر کرده و با توجه به افزایش تعداد مبتلایان در این شهرستان‌ها وضعیتشان زردرنگ شده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون استان سمنان دارای پنج شهرستان زردرنگ و سه شهرستان آبی رنگ است افزود: بر اساس اعلام آخرین وضعیت رنگ‌بندی‌ها از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا پنج شهرستان شاهرود، دامغان، مهدی‌شهر، سمنان و گرمسار در وضعیت زرد و سه شهرستان میامی، سرخه و آرادان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا بیان کرد: با توجه به این وضعیت از روز شنبه 25 بهمن‌ماه به مدت یک هفته محدودیت‌های جدید کرونایی در سراسر استان سمنان اعمال می‌شود.

خجسته‌پور گفت: فعالیت مراکز تجاری، بازرگانی و خدماتی شامل گروه‌های شغلی یک تا چهار در شهرستان‌هایی که در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند، هیچ‌گونه ممنوعیتی ندارد.

وی در مورد فعالیت‌های این مراکز در گروه‌های شغلی یک تا سه در شهرستان‌های با وضعیت زرد کرونایی نیز خاطرنشان کرد: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت این گروه‌های شغلی در این شهرستان‌ها مجاز است.

جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله به کرونا تأکید کرد: در شهرستان‌های با وضعیت زرد و آبی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت‌های آموزش حضوری برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی و نیز هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش صرفاً در دروس کارگاهی و عملی و سقف حداکثر 10 نفر برای هر کلاس مجاز است اما در سایر پایه‌ها و دروس فعالیت‌های آموزشی تنها به‌صورت غیرحضوری و مجازی مجاز است.

خجسته‌پور با اشاره به اینکه حضور تمامی کادر اجرایی و اداری در مراکز آموزشی سراسر استان سمنان بر اساس ضوابط اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش ممنوعیتی ندارد خاطرنشان کرد: در تمامی پایه‌های تحصیلی در مراکز آموزشی کم‌جمعیت استان سمنان که حداکثر دانش آموزان آن‌ها 50 نفر یا کمتر است، آموزش حضوری منعی ندارد.

وی در مورد آزمون دروس عملی دانشگاه‌ها گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا اسکان هر دانشجوی غیربومی در یک اتاق برای آزمون دروس عملی مجاز است و در صورتی که شرایط در دانشگاه‌های استان سمنان برای برگزاری کلاس‌های عملی دانشگاه‌ها فراهم باشد؛ برگزاری این کلاس‌ها نیز ممنوعیتی ندارد.

جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله به کرونا در مورد قانون منع تردد شبانه اظهار داشت: این قانون در چهار شهرستان سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار از ساعت 21 تا چهار صبح همچنان به قوت خود باقی است.

خجسته‌پور بیان داشت: خودروهای با پلاک 86 و 96 به‌عنوان خودروی بومی استان سمنان محسوب می‌شوند و تردد این خودروها در سطح استان سمنان مجاز است اما از ورود هرگونه خودرو با پلاک شخصی متعلق به شهرهای نارنجی به تمام شهرستان‌های استان سمنان جلوگیری می‌شود و اعمال جریمه نیز برای ورود وسایل نقلیه شخصی از استان سمنان به شهرستان‌های نارنجی در دیگر استان‌های کشور در دستور کار قرار دارد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها