معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

۱۰ درصد کرونایی ها در زنجان برای بار دوم به این بیماری مبتلا شده اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: بررسی هایی که در استان انجام شده، متاسفانه بیش از ۱۰ درصد موارد برای بار دوم به کرونا مبتلا شده‌اند.

۱۰ درصد کرونایی ها در زنجان برای بار دوم به این بیماری مبتلا شده اند

دکتر محمد رضا صائینی در خصوص ابتلای دوباره کرونایی ها افزود: بر این مبنا میزان آنتی‌بادی که در بدن فرد ایجاد می‌شود، به اندازه و مطلوب نیست که بدن فرد را در مقابل حمله ویروس بعدی ایمن کند و یا اصلا تولید نشده، و به همین خاطر فرد دوباره به بیماری مبتلا می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق بررسی‌ها، آنتی‌بادی موجود در بدن فرد بین سه تا ۶ ماه دوام دارد به این معنی که فرد بطور کامل در معرض ابتلای مجدد بیماری است لذا کسی که مبتلا شده، باید مراقبت بیشتری انجام دهد تا دوباره به بیماری مبتلا نشود.

این مسوول، با اشاره به شاخص آرزیرو که میزان انتقال نفر به نفر را نشان می‌دهد اظهار ادامه داد: آرزیرو یعنی اینکه فرد مبتلا، می‌تواند چند نفر را مبتلا کند و اگر این شاخص زیر عدد یک باشد، یعنی انتقال بیماری از فرد به فرد بطور تقریبی ممکن نیست و با اقداماتی که در نظام مراقبت انجام دادیم توانستیم این ویروس را در بدن فرد بیمار مهار کنیم.

به گفته صائینی بطور قطع افراد مختلفی با علائم خفیفی در جامعه هستند که از بیماری خود اطلاع ندارند و در این شرایط وقتی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم، مبتلا به بیماری خواهیم شد و ممکن است این بیماری در افراد دیگر به شکل شدیدتر بروز کند، بر این اساس، هر چقدر رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی‌تر باشد، سبب ایمنی خود، خانواده و دیگر افراد جامعه خواهد شد.

وی اظهار داشت: وقتی فرد مبتلا با خانواده خود، دیگر افراد به ویژه افراد مسن و دارای بیمار ی های زمینه ای رفت و آمد می کند، خطرات و عواقب جدی دارد، چرا که می تواند موجب بستری افراد سالمند و حتی مرگ آنها شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: مواردی مشاهده شده که ابتلای فرد به ویروس کرونا شدید نبوده، اما متاسفانه ابتلای بار دوم بسیار شدید بوده و به مرگ او منجر شده که در این ارتباط رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن می تواند جان خود و دیگران را از این بیماری مخوف نجات دهد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز پیک چهارم کرونا در ماه پایانی سال که کسبه در حال فعالیت هستند، کسب و کار آنها را تحت تاثیر قرار خواهد داد و به نوعی اگر رنگ کرونایی استان به قرمز تبدیل شود دوباره محدودیت ها باز می گردد و چرخه اقتصاد متضرر خواهد شد که توجه عموم و رعایت پروتکل ها همچنان مهم و ضروری است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها