علم‌الهدی: حرف از مذاکره با آمریکا، خیانت به انقلاب است

امام جمعه مشهد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و نظر ایشان درباره لزوم رفع تحریم‌های آمریکا گفت: پس از سخنان رهبری اگر کسی از مذاکره با آمریکا حرف بزند اولین خائن به انقلاب است.

علم‌الهدی: حرف از مذاکره با آمریکا، خیانت به انقلاب است

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد که در صحن جامع رضوی حرم امام رضا (ع) برگزار شد با بیان اینکه از حضور مردم در مراسم یوالله ۲۲ بهمن ماه تشکر می‌کنم گفت: هر سال مردم با عشقی گرم احساساتشان را نسبت به انقلاب نشان می‌دهند.

وی افزود: مسئله ۲۲ بهمن هر سال تکرار یک خاطره نیست بلکه در واقع ما هر سال با یک انقلاب روبرو هستیم چرا که هر سال وضعیت انقلاب ما در یک وضعیت خاصی قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه امسال جشن چهل و دومین سال پیروزی انقلاب در حالی توسط مردم برگزار شد که انقلاب ما در اوج است و آن کسانی که عربده می‌کشیدند جشن پیروزی انقلاب تان را نخواهید دید امروز خودشان از عرصه سیاست اخراج شده‌اند.

وی افزود: دشمنی آمریکا با ما در روز اول پیروزی انقلاب به خاطر پیروزی انقلاب مان بود اما در ادامه و در ۴۲ سال بعد آمریکا به دلایل مختلف با ما دشمنی اش را ادامه داد و هر بار در این دشمنی شکست خورد و به افتضاح کشیده شد.

زیان آمریکایی‌ها از تحریم‌های اقتصادی بیشتر از ضرر ایران است

آیت الله علم الهدی گفت: آمریکایی‌ها در جنگ، در فتنه و در ترحیم اقتصادی و در تمام عرصه‌ها از مردم و انقلاب شکست خوردند.

وی در ادامه به تحریم‌های آمریکا اشاره و عنوان کرد: ما از تحریم‌های آمریکا فلج نشدیم، البته مشکلاتی برای ما ایجاد شد اما بیشتر مشکلات ما ناشی از سو مدیریت در کشور است هر چند ما قصد بد نام کردن کسی را نداریم.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: اگر برخی مدیران با برنامه‌های اعلام شده رهبر معظم انقلاب زاویه نداشتند ما امروز با این سطح از مشکلات روبرو نبودیم.

وی ضرر و زیان تحریم‌های آمریکا برای خود را بیشتر از زیان ایران دانست و گفت: زیان شرکت‌های آمریکایی بسیار زیاد بود و آمریکا حتی با شرق دنیا و دیگر کشورها نیز به مشکل برخورد کرد.

خطیب نماز جمعه مشهد گفت: علاوه بر مسائل اقتصادی آمریکا در مسائل داخلی نیز خودش را در عرصه یک پرتگاه قرار داد.

سخنان رهبری لج‌بازی با طرح آمریکایی‌ها نیست

وی با بیان اینکه از همان ابتدای انقلاب امام خمینی (ره) و همچنین رهبری نظر خاصی درباره رابطه ایران با آمریکا داشتند گفت: وقتی امام خمینی (ره) رابطه ایران با آمریکا را رابطه گرگ و میش می‌دانستند این نشان دهنده نظر ایشان بر اساس ۲۵ سال تجربه قبلش بود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به سخنرانی و بیانات در رابطه با برجام و لزوم لغو عملی تمامی تحریم‌های آمریکا بیان کرد: سخنان روز ۱۹ بهمن رهبر معظم انقلاب مبتنی بر شناخت و زیرکی سیاسی ایشان است نه یک لج و لج بازی سیاسی بلکه ایشان بر اساس هوش و ذکاوت سیاسی ذاتی که دارند سخن گفتند.

وی گفت: رسانه‌های مزدور آمریکایی این طور مسئله را بیان می‌کنند انگار آمریکا طرحی را ارائه کرده که به نفع ایران است و بیانات درباره لزوم رفع تمامی تحریم‌ها، لج بازی با این پیشنهاد آمریکا است.

امام جمعه مشهد گفت: آن روزی که برجام تصویت شد تحریم‌های آمریکا ۸۰۰ تحریم بود و از آن روز تا به امروز ۷۵۰ تحریم به آن تحریم‌ها اضافه شده و اکنون این تحریم‌ها به هزار و ۵۵۰ تحریم رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا شیطان بزرگ است و همین تحریم‌ها را دولت قبل از ترامپ دیوانه بر ما تحمیل کرد و ترامپ همان راه را ادامه داد بیان کرد: حالا باز این دموکرات‌ها دوباره آمده‌اند تا به عنوان بازگشت به برجام همه چیز ما را بگیرند.

مردم در مقابل خائنان به انقلاب می‌ایستند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تا کنون ما در رأس مسئولان نظام خائن نداشته‌ایم تاکید کرد: بعد از اینکه رهبر انقلاب نظرشان را درباره تحریم‌ها و برجام زدند اگر کسی حرف از مذاکره بزند اولین خائن به انقلاب است.

وی افزود: رهبر انقلاب عمق فاجعه مسئله مطرح شده از سمت آمریکا را دیده‌اند و اگر غیر از نظر مقام معظم رهبری کسی حرفی بزند نظام اولین خائن خودش را پیدا کرده است.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه مردم ما پیرو مقام معظم رهبری هستند تاکید کرد: مردم در مقابل خائنان انقلاب خواهند ایستاد.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم مرزبندی در زندگی گفت: بین مرز بندی و حصار بندی تفاوت وجود دارد.

وی افزود: پرچین و حصاربندی، برخوردی متناسب با حیوانات و جانوران است و در زندگی انسان مرز بندی وجود دارد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه نتیجه حصار بندی برعکس است اظهار کرد: معنی تقوا حصار بندی نیست بلکه شناخت خط قرمزها و رعایت مرزها از نشانه‌های تقوا محسوب می‌شود.

وی ورع را لازمه زندگی افراد و خانواده‌های با تقوا دانست و اظهار کرد: آن چیزی که در احادیث بر آن تأکید شده است همین مسئله ورع و مرزبندی در زندگی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه با زور نمی‌توان به جوان و فرزند گفت گناه نکنید اظهار کرد: اگر به فرزندان مان مرزبندی و آن چیزی که مورد رضایت و غصب خدا است را یاد بدهیم و این کار بین سن هفت تا ۱۴ سالگی انجام شود دیگر نیازی به انجام کار خاصی نیست چرا که او راه خودش را پیدا خواهد کرد.

وی به برکات ماه رجب اشاره و اظهار کرد: پیامبر مکرم اسلام (ص) می‌فرمایند؛ در ماه رجب نظر و الطاف الهی به صورت رگبار بر بندگان خداوند جاری می‌شود.

آیت الله علم الهدی خطاب به مسافران و زائران مشهدالرضا (ع) گفت: اگر در آغاز ماه رجب در مشهدالرضا (ع) بمانید همزمان در مکان و زمان عشق حضور خواهید داشت.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • محمدی
    0

    من با ماهی دو. ونیم میلیون حقوق بازنشستگی زندگی میکنم دو فرزند دختر بالای30 سال با تحصیلات دانشگاهی و بیکار در خانه دارم که مجردند و کاری پیدا نکردند ایا فرزند دختر مجرد در خانه دارید ایا حقوق و درامد شما همین قدر است البته که میدانم فرزندان شما استاد دانشگاه و سر دفتر اسناد رسمی هستند در یک رقابت سالم دارای این شغل ها شدند یا به برکت سفره انقلاب و جایگاه پدرشان من با امریکا مشکلی ندارم شما و دوستانتان که مشکل دارید بروید قم و یک منطقه خود مختار تشکیل دهید و همانجا با امریکا بجنگید و کل کل کنید

  • محسن
    0

    بیش از اندازه از طرف مردم حرف میزنی ۸۰٪ مردم مخالف اراجیف تو هستند

  • سیدی
    0

    این نظر جنابعالی نظر کاسبان تحریمه ، انسان های عاقل می گویند همان طور که پیامبررحمت ص باهمه دشمنانش گفتگو می کرد وبا ملاطفت انها را هدایت می کرد ما هم بایداز سیره پیامبر ص پیروی کنیم چهل ساله که مرگ بر امریکا می گوییم ایا وضع مردم خوب شده ؟ اقا جان خیلی ها از فقروبیکاری ودیدن تبعیض دزدی وچپاول وبالا شهرنشینی مسئولین وو ریا کاری امران به معروف دین شان را هم کنارگذاشته اند شما کی می خواهید این واقعیت هاراببینید ؟ چرا نمی خواهید بفهمید مذاکره تسلیم شدن نیست بلکه حرف حق خود را به طرف مقابل گفتن است ویافتن راه معقول جهت پایان دشمنی ها .

  • من
    0

    شکمسیر

  • بیست و سه
    0

    1 - زیان آمریکایی‌ها از تحریم‌های اقتصادی بیشتر از ضرر ایران است . خدایی این جملاتش را باید با آب طلا نوشت 2 - اما فکر کن مکه 81 میلیون نفر خائن در ایران هست 3 -جناب عظمــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــآآآآآآآ استانهای جنوبی کشور تخم مرغ ندارن !!! حالا کی داره ضرر میکنه !؟

  • بی نام
    0

    کاسبان تحریم - کسب منافع از تحریم - آیت الله یعنی نشان خدا تونشان شیطان هستی آثاری از خدا در وجود تو نیست

  • محمد*
    0

    خداوند تو وامثال تو را هدایت کند اگر اینکاررا نکرد بدانیدکه شماهامشکل داریدوانوقت ملت شمارا هدایت خواهدکرد خداکند که تاانموقع خودتان ،خودتان راهدایت کنید تااینکه بدست ملت هدایت شوید،،،،،

  • ممد
    0

    جنگ وتحریم برای شما نعمت وبرکت است وبرای مردم نقمت وخسران،،

  • احمد
    0

    من نمی دانم کی اجازه داده این شکم گنده از طرف مردم ایران حرف بزند شیطان به اندازه شما پر رو نیست چرا نظام عرضه یک رفراندوم را ندارد

  • قلندر
    0

    وای از سیری شکمم پوکید هوار ای هوار اورژانس یه ساندویچ فلافل واسم بیار تمنا خواهش به دست پات میفتم.

  • ناشناس
    0

    آقای علم الهدی شما که تریبوندار مشهد مقدس هستید چرا فقط از رئیس جمهور انتقاد میکنید چرا دیگر مقامات را نقد نمکنید که بمراتب بیش از رئس جمهور قدرت وجایگاه دارند امامان با تمام شکوه و عظمت خود را وقف مخلوق خدا کردند به مراتب عظمت خلق خدا کمتر از دیگر بر گزیدگان نیست که برتر نیز هست در حالی رکه شما آنها را خس وخاشاک خواندید و از حقوق آنها دفاع نکردید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها