در واکنش به افزایش حملات ائتلاف سعودی

ارتش یمن پایگاه هوایی عربستان را هدف قرار داد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن پنجشنبه شب از حمله موشکی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی به پایگاه هوایی عربستان در جنوب این کشور در واکنش به افزایش حملات هوائی ائتلاف سعودی به خاک یمن خبر داد.

ارتش یمن پایگاه هوایی عربستان را هدف قرار داد

یحیی سریع گفت: یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط عربستان را با یک فروند موشک بالستیک هدف قرار داد و این موشک با دقت به هدف خود اصابت کرد.

وی افزود: این حمله در پاسخ به افزایش حملات اخیر ائتلاف سعودی به خاک یمن انجام شد.

در همین حال المسیره گزارش داد، در ادامه حملات هوایی ائتلاف سعودی به استان مأرب، جنگنده بمب افکن های عربستان طی ساعات گذشته در ۲۵ نوبت شهرستان «صرواح» واقع در این استان را بمباران کردند.

حملات هوایی به استان مأرب درحالی صورت می گیرد که نیروهای ارتش یمن وکمیته‌های مردمی بر اردوگاه راهبردی «کَوفَل» که یکی از بزرگترین اردوگاه نظامی ائتلاف سعودی در غرب شهر مأرب محسوب می‌شود، مسلط شدند.

کارشناسان معتقدند که نیروهای مبارز یمن با تسلط بر این اردوگاه نظامی در حقیقت در آستانه تسلط بر کل شهر مأرب قرار گرفته است، لذا این دستآورد نظامی بسیار حائز اهمیت است.

پیش تر نیز سخنگوی نیروهای مسلح یمن به تازگی اعلام کرده که نیروهای یمنی فرودگاه نظامی «ابها» در منطقه عسیر واقع در جنوب عربستان را هدف حملات پهپادی خود قرار دادند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها