مدیرکل دامپزشکی استان سمنان:

امسال هیچ بیماری حاد پرندگان در استان سمنان مشاهده نشد

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: امسال هیچ بیماری حاد پرندگان در استان سمنان مشاهده نشد.

امسال هیچ بیماری حاد پرندگان در استان سمنان مشاهده نشد

حمیدرضا حسینی اظهار داشت: در مدت 11 ماه گذشته از سال خوشبختانه بیماری واگیر جدی در مرغداری‌های صنعتی که منجر به ایجاد مشکل شود مشاهده نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بیماری ویروسی و باکتریایی در پرندگان آزاد مهاجر به استان سمنان نیز دیده نشده است؛ افزود: در پرندگان مهاجر، صنعتی و طیور بومی امسال هیچ مشکل خاصی وجود نداست.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به برگزاری جلسات مستمر برای رصد و پایش این مهم گفت: همچنین در راستای جلوگیری از ورود طیور بیمار به استان سمنان پست قرنطینه در این استان فعال بوده و یک اکیپ 12 ساعته تردد جاده‌های را کنترل می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه استان سمنان با 8 استان بزرگ مجاور و همسایه است افزود: ازاین‌رو برای جلوگیری از ورود پرندگان و طیور بیمار به استان پست قرنطینه فعال بوده و با مشارکت بسیج سازندگی سپاه این مهم در حال انجام است.

وی درباره واکسیناسیون طیور بومی استان سمنان نیز گفت: طیور بومی استان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شده و در 12 نقطه احصا شده در روستاها تعداد 32 هزار و 750 قطعه طیور در دهه فجر واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به ارائه خدمات مختلف به روستائیان گفت: سم‌پاشی 32 هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام نیز در ایام دهه فجر به‌صورت رایگان انجام شده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها