رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

واکسیناسیون کرونا از هفته آینده در خراسان جنوبی آغاز می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: امروز یا فردا واکسن‌ کرونا را تحویل می‌گیریم و از شنبه واکسیناسیون رسماً در استان آغاز می‌شود.

واکسیناسیون کرونا از هفته آینده در خراسان جنوبی آغاز می شود

محمد دهقانی فیروز آبادی با اشاره به وضعیت در استان بیان کرد: تلاش اصناف، مردم، بازاریان و دستگاه‌های اجرایی برای کاهش این ویروس شایسته تقدیر است.

وی با بیان اینکه با این همکاری‌ها سه پیک در استان را شکستیم، اظهار کرد: همچنان خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خواستار پرهیز جدی از دورهمی ها و شب نشینی ها شد و گفت: ۶۵ درصد موارد ابتلا به از طریق دورهمی های خانوادگی بوده است.

وی خواستار استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست و شوی مداوم دستگاه‌ها شد و گفت: امید است با انجام واکسیناسیون به شرایط ایمنی مطلوبی برسیم.

دهقانی فیروز آبادی بیان کرد: امروز یا فردا واکسن‌ها را تحویل می‌گیریم و از شنبه واکسیناسیون رسماً در خراسان جنوبی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به خدمات انقلاب در حوزه بهداشت و درمان بیان کرد: در حال حاضر ۱۴ بیمارستان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و سه بیمارستان مربوط به نهادهای عمومی غیر دولتی در استان فعال است.

دهقانی فیروز آبادی با بیان اینکه در این بیمارستان‌ها بیش از هزار و ۶۰۰ تخت بستری موجود است، اظهار کرد: همچنین در این بیمارستان‌ها ۲۰۹ تخت ویژه در بیمارستان‌ها فعال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در استان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۳ تخت آی سی یو وجود دارد که مرهون خدمات انقلاب است.

وی از افزایش تخت‌های آی سی یو در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۰۹ پزشک عمومی، ۳۰۰ متخصص در رشته‌های مختلف پزشکی و ۱۵ فوق تخصص در مرکز استان ارائه خدمت می‌کنند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها